noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Piłkarski świat beneficjentem streetwearu? Wyjątkowe kampanie futbolowych gigantów

REKLAMA
noSlotData

Historia piłkarskich koszulek to opowieść nie tylko o rozwoju popularnej dyscypliny, ale również samego postrzegania mody. Niegdyś klubowe trykoty przeznaczone były wyłącznie dla wybiegających na zieloną murawę piłkarzy. Później stały się laurem dla gromadzących się na stadionach fanów. Jak jest dzisiaj? Obecnie piłkarski świat stał się beneficjentem mody ulicznej. Streetwear zawładną ulicami największych miast, co skrzętnie wykorzystują futbolowi giganci. Przyjrzeliśmy się ich najnowszym kampaniom.

Streetwear – co charakteryzuje modę uliczną?

Branża modowa nieprzerwanie ewoluuje. Przykładem potwierdzającym tę tezę jest rosnąca popularność streetwearu. Już w 2019 roku wartość tego rynku szacowana była przez PWC na 185 mld USD. Wówczas wynik ten stanowił około 10 proc. całego światowego rynku odzieży i obuwia. I choć nieznane są świeższe wyliczenia, możemy przypuszczać, że od ostatniego badania moda uliczna zyskała. Czym jest streetwear?

Niewątpliwie stylem, który bardzo trudno zamknąć w określoną ramę. Wywodzi się on z nowojorskiej mody hiphopowej, amerykańskiej kultury sufringu oraz japońskiego postrzegania ulicznej estetyki. Pozwala na swobodę. Niekonwencjonalne połączenia, a także nawiązania do elementów vintage. Streetwear jest nieformalny, funkcjonalny i przede wszystkim wygodny. Najczęściej łączymy go z luźnymi, niekrępującymi ruchów krojami i… Sportowymi nawiązaniami!

Przeczytaj również: Piłkarz Realu Madryt ambasadorem Louis Vuitton 

Koszulki meczowe Legii Warszawa okraszone wyjątkową sesją

Przechadzając się ulicami Berlina niejednokrotnie spostrzeżemy casualowe stylizacje oparte o trykoty Hertha BSC czy Unionu. Podczas wakacji na Półwyspie Iberyjskim bez problemu napotkamy tubylców w koszulkach FC Barcelony lub Realu Madryt, a odwiedzając Wyspy Brytyjskie z pewnością natrafimy na projekty wypuszczone przez Manchester United. Moda na streetwear sprawiła, że piłkarskie koszulki, które niegdyś przeznaczone były wyłącznie dla sportowców, stały się doskonałym dopełnieniem codziennych stylizacji.

Trend ten zauważył jeden z najpopularniejszych piłkarskich klubów w Polsce. Najnowsza kampania Legii Warszawa pokazuje, że T-shirty z czarną eLką mogą nadać kolorytu stołeczny ulicom. – Prostota nie musi oznaczać banalności. Wręcz przeciwnie, to właśnie w prostocie tkwi prawdziwa elegancja i siła, która pozwala na nieskończoną liczbę interpretacji i personalizacji. Każdy detal, choć z pozoru niewielki, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu charakterystycznego wizerunku, który wykracza poza boisko i przenika do codziennego życia miejskiego – czytamy w komunikacie opublikowanym przez klub z Warszawy.

Przeczytaj również: Sponsorzy piłkarskiej reprezentacji Polski. Wśród nich modowy gigant

Koszulka Legii Warszawa – gdzie kupić? Ile kosztuje?

Koszulkę meczową Legii Warszawa nabyć można odwiedzając, mieszący się w Warszawie przy ul. Łazienkowskiej 3, Legia FanStore. Klubowy sklep otwarty jest od poniedziałku do piątku w godzinach 11:00-19:00 oraz w soboty od 10:00 do 16:00. W niedziele salon jest nieczynny. To jednak niejedyna droga, którą można nabyć meczową koszulkę stołecznej drużyny. Wszystkie projekty dostępne są również na jej stronie internetowej.

Ile musimy wydać, by kupić meczowy T-shirt Legii Warszawa? Koszulka domowa kosztuje 339 zł. Jej dziecięcy odpowiednik 239 zł. W tych samych cenach znajdziemy zielone koszulki wyjazdowe oraz zestawy bramkarskie. Fanów streetwearu zainteresować może również retro odpowiednik meczowej koszulki Legii Warszawa z sezonu 1992/93. Jego cena wynosi 189,99 zł.

fot. mateuszkostrzewacom

(Nie)zwykłe sesje piłkarskich gigantów. Tak zachęcają nas do noszenia swoich trykotów

Przyzwyczailiśmy się do przedsezonowych sesji zdjęciowych ze sportowcami na tle pustych trybun. Nie imponują nam już filmy obrazujące piłkarskie umiejętności naszych idoli. Jesteśmy przewrażliwieni na punkcie nachalnych reklam nastawionych na produkt. Jak więc przekonać niezdecydowanych odbiorców footballu do zakupu meczowych koszulek? Wydaje się, że największe europejskie kluby znalazły na to sposób. Pomaga im w tym streetwear… Niemiecki Bayern Monachium promuje swoje koszulki sesją zdjęciową zorganizowaną z dala od boiska. W miejskiej przestrzeni, w casualowych stylizacjach.

W podobnym tonie zestaw meczowy na sezon 2024/25 promuje włoska Genua. Autorzy kampanii zdecydowali się pokazać koszulkę swojego klubu w postaci elementu codziennej stylizacji. Ich działania marketingowe wspierane są efektem wyjątkowej sesji przeprowadzonej w okolicy przepięknej miejscowości Portofino. Czy taki sposób prezentacji piłkarskich T-shirtów zachęca Was do ich nabycia? Pomysł wydaje się trafiony.

Zdjęcie główne: instagram @veneziafc

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES