Twórczość Keitha Haringa inspiruje ludzi na całym świecie od wielu lat. To artysta, którego obrazy stały się powszechnie rozpoznawalnym językiem wizualnym. Teraz jego wizję postanowiła przypomnieć Pandora w wyjątkowej współpracy. Jakie elementy znalazły się w tej unikatowej kolekcji?
Pierwsza współpraca artystyczna Pandory
Pop-art Keitha Haringa wyłonił się z nowojorskiej subkultury graffiti lat 80-tych, a jego popularność wzrosła dzięki spontanicznym rysunkom w tamtejszym metrze. Fascynował się nie tyle nocnym życiem Nowego Jorku, ile miastem samym w sobie, które uczynił płótnem dla swojej sztuki. Tworzył rysunki przedstawiające konturowe sylwetki, które intrygowały przechodniów i krytyków. Mawiał: “Sztuka powinna być czymś, co wyzwala duszę, pobudza wyobraźnię i zachęca ludzi do pójścia dalej”.
Na bazie jego dzieł marka Pandora już 29 września wypuści fantastyczną kolekcję, która zbliża świat sztuki i biżuterii bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. Linia Keith Hairing x Pandora zawiera współczesną interpretację wizji artysty z wyborem biżuterii inspirowanej jego ikonicznymi pracami oraz pionierskimi zasadami, dotyczącymi inkluzywności i różnorodności.
Elementy kolekcji Keith Hairing x Pandora
Od początku kariery Keith chciał, by jego twórczość była publiczna, ogólnodostępna, inkluzywna i skłaniająca do refleksji. Teraz Pandora zachwyciła kolekcją zawierającą w sobie zaraźliwą energię ducha czasu, który ukształtował najbardziej ikoniczne dzieła Haringa. Najnowsza kampania marki jest żywa, swobodna i odważna. Podkreśla ducha artysty, a także jego trwały wpływ na naszą kulturę. Dzięki tym propozycjom każdy może posiadać własny ułamek historii sztuki.
Poszczególne elementy kolekcji łączą wzory i charakterystyczne motywy artysty, umożliwiając wyrażanie siebie. Składa się na nią 12 modeli – sześć charmsów, dwie bransoletki, dwa pierścionki, naszyjnik i kolczyk – wszystkie inspirowane symbolicznymi dziełami wizjonera, takimi jak Barking Dog czy Radiant Angel.
– Podczas tworzenia kolekcji odbyliśmy swego rodzaju podróż w czasie, łącząc się bezpośrednio z filozofią artysty, który wykorzystuje swoją sztukę i wizję do łączenia się z ludźmi. Stworzone przez niego wizualne formy komunikacji międzykulturowej są tak ponadczasowe, że docierają do nas do dnia dzisiejszego. W ślad za Keithem Haringiem używamy biżuterii jako płótna lub “ściany” do dzielenia się językiem, którym wszyscy możemy mówić. Tak wyobrażamy sobie wspólny dialog z tym wielkim artystą
– opowiadali dyrektorzy kreatywni Pandory A. Filippo Ficarelli i Francesco Terzo.
Zobacz także: Rosyjskie diamenty ponownie w sprzedaży. Jak przedsiębiorcy obchodzą sankcje?