Marka Lacoste zaskoczyła wszystkich nowym projektem własnego biznesu. Dzieje się tak miesiąc po tym, jak brand ogłosił odejście dyrektor kreatywnej Louise Trotter.
Pelagia Kolotouros dla Lacoste
Już na początku stycznia Lacoste ogłosiło wielkie zmiany. Marka przyznała, że chce wejść w nowym model biznesowy, z kolektywem projektantów zaangażowanych we współpracę z Lacoste. Model kolektywny, który w ostatnich latach stał się bardziej popularny wśród niektórych domów mody, przenosi uwagę z jednego projektanta na cały zespół. Pelagia Kolotouros będzie wnosić swoją wizję do wszystkich kolekcji i nadzorować pracę studia kreatywnego, jak ogłosiła marka Lacoste w poniedziałek po południu.
Kolotouros, 50-letnia obywatekla Grecji i USA, przechodzi z Adidasa, gdzie była odpowiedzialna za współpracę z Ivy Park i Pharrellem Williamsem. Wcześniej była globalnym dyrektorem kreatywnym The North Face. Jej CV obejmują również współpracę z Yeezy, Calvinem Kleinem i Theory. Ukończyła Parsons School of Design w Nowym Jorku.
Pelagia to ekspertka o niezwykłej renomie, która przez lata rozwijała wiele marek modowych. […] Jej talent do łączenia różnych kultur, zwłaszcza z zakresu mody i sportu, sprawia, że Pelagia ma wszelki atuty, aby współtworzyć markę Lacoste w trakcie jej twórczego rozwoju. Lacoste ma wysokie ambicje, aby stać się najbardziej inspirującą francuską marką sportową.
– powiedziała w oświadczeniu wiceprezes Lacoste, Catherine Spindler.
Zmiany i nowe plany
Lacoste nie zwalnia tempa. Ich marka przechodzi twórczy rebranding, który rozpoczęła wraz ze współpracą ze streetwearowym Supreme. Według marki, której właścicielem jest szwajcarski holding MF Brands Group, sprzedaż w 2022 roku osiągnęła 2,5 miliarda euro, podwajając swoje wyniki w porównaniu do 2014 roku. Nowy model biznesowy, który zakłada współpracę kilku artystów, jest ciekawym, ale i niebanalnym rozwiązaniem, który ma szanse przynieść dobre efekty. W 2023 roku nastąpi sporo zmian w podejściu do mody i prowadzenia biznesu. Wiele z czołowych brandów, tj. Gucci, Bottega Veneta czy Balenciaga przechodzi kryzys. Jest związany z podejściem do biznesu i kierunkiem “nowej mody”. Lacoste dzięki twórczym zmianom ma szansę utrzymać się na powierzchni. Pelagia to ekspertka w swojej dziedzinie. Jej kolekcje dla The North Face i Adidasa były rewolucyjnym krokiem, ale takim, który się opłacił. Jeżeli planuje odświeżyć już nieco przestarzały koncept francuskiej marki w ten sam sposób, mamy na co czekać.
Zdjęcie główne: IG @lacoste