Polski rynek modowy przechodzi obecnie przez szereg znaczących zmian. Inicjatywa Fashion PR Talks, szkoła biznesowa założona przez Olkę Kaźmierczak, dziś zawiesza swoją działalność.
Stare przysłowie mówi, że coś się kończy, a coś zaczyna. Tak jest i w tym wypadku. Olka od ponad dwóch lat prowadziła równolegle dwa projekty: Fashion PR Talks oraz POP UP GRUPĘ, które jak czytamy w jej oświadczeniu wymagają tyle pracy i uwagi, że każdy z nich zasługuje na równie wiele atencji. Teraz swoje 5 minut będzie miała POP UP GRUPA kolektyw strategiczno-kreatywny. Postanowiliśmy zapytać Olkę o jej podsumowanie ostatnich dwóch lat oraz o plany na przyszłość.
Ula Wiszowata: Ile czasu prowadziłaś szkołę?
Olka Kaźmierczak: Akademia powstała w listopadzie 2015 r., w styczniu 2016 r. odbyły się pierwsze warsztaty. Ale tak naprawdę Fashion PR Talks powstało w styczniu 2015 r., na początku jako mój autorski cykl wykładów o komunikacji mody na uczelniach wyższych w całym kraju. Z czasem (po 11 miesiącach) projekt wykładów przekształcił się w szkołę.
Co udało się w tym czasie osiągnąć?
W tym czasie zorganizowaliśmy ponad 70 warsztatów, przeszkoliliśmy ponad 200 osób, napisaliśmy prawie 200 eksperckich tekstów, wydaliśmy 14 e-podręczników, zorganizowaliśmy dwudniową, darmową konferencję dla ludzi branży mody Fashion Talks HUSH Warsaw oraz ogólnopolski, półroczny, darmowy program edukacyjny dla obiecujących marek branży mody Fashion Talks SHOWROOM.PL. Byliśmy partnerem Art&Fashion Forum, gdzie nagrodziliśmy 5 laureatów 10. edycji wydarzenia oraz sponsorowaliśmy warsztaty dla jednej z najbardziej utalentowanych uczestniczek Cracow Fashion Week. Wydaliśmy kalendarz z ilustracjami modowymi młodych, polskich ilustratorów. W krótkim czasie staliśmy się prężnie działającą akademią i ważnym adresem na edukacyjnej mapie modowej w Polsce. Zdobyliśmy zaufanie ekspertów branży mody w Polsce i na świecie, którzy przez cały ten czas chętnie dzielili się z nami doświadczeniem i wiedzą.
Co zamierzasz dalej?
Po pierwsze chcę się w pełni zaangażować w rozwój POP UP GRUPY, czyli kolektywu strategiczno-kreatywnego, który założyłam w 2015 r. W ciągu ostatnich dwóch lat udało mi się zbudować ekspercki zespół i zacne portfolio polskich marek (m.in. Gosia Baczyńska, Loft37, Fiore, TOVA, Weave). Wyspecjalizowaliśmy się w strategii marki, komunikacji i produktu i jako jedyni w Polsce oferujemy usługi tego typu stricte dla branży mody i lifestyle. Chcemy rosnąć organicznie z lokalnym rynkiem, a do tego jest potrzebne moje pełne zaangażowanie, zarówno jako osoby zarządzającej kolektywem, jaki i jako stratega realizującego projekty dla wybranych klientów. Druga sprawa – przede mną duży, międzynarodowy projekt, w który będę zaangażowana od jesieni tego roku. Na razie nie mogę powiedzieć więcej poza tym, że będzie to dla mnie bardzo ważny etap w życiu zawodowym i chyba też trochę trampolina do marzeń.Druga połowa roku przynosi u mnie duże zmiany.
To nie jedyne zmiany w edukacji w modzie. Ostatnio pisaliśmy o Kasi Goli, która w czerwcu zorganizowała swój ostatni GGC Meet-Up na rzecz innego projektu Geel Lab, o którym dowiemy się więcej już wkrótce. Z kolei nasza redakcja, wraz z radcą prawnym Agnieszką Oleksyn-Wajdą otworzyła kierunek podyplomowy „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody” na Uczelni Łazarskiego.
Trzymamy kciuki za Olkę i jej nowe projekty z POP UP GRUPĄ.