Plagiat to zjawisko niezwykle popularne w środowisku modowym. Na ogół jednak zdarza się, że to projekty najlepszych są podrabiane. Tym razem sytuacja ma się inaczej – o plagiat oskarżony został Gucci przez studenta Pierre-Louis Auvraya.
W zeszłym tygodniu na swoim Instagramie Gucci opublikował teaser kampanii na jesień, której koncept opiera się na inspiracji kosmitami. Student prestiżowej uczelni Central Saint Martin, Pierre-Louis stwierdził, że marka ukradła jego pomysł i bez zawahania udostępnił post z komentarzem, w którym stwierdził, że wielkie koncerny bezwstydnie kradną pomysły od młodych i zdolnych.
Dyrektor kreatywny marki, Alessandro Michele, w rozmowie z “Business of Fashion” wyznał, że rzekome oskarżenie nie jest prawdą, a cała sytuacja go bardzo smuci. Ludzie zawsze będą budować historie wokół niczego – dodał.
Michele zauważył także, że o Instagramie studenta dowiedział się dopiero po usłyszeniu zarzutów, a podobieństwo projektów określił jako “oczywiste”. Zdaniem dyrektora kreatywnego właśnie w ten sposób każdy postrzega i projektuje kosmitów.