Sprzedaż na Vinted może przynieść sporo zysku, ale za sukcesem na platformie stoi wiele czynników. Należy odpowiednio zaprezentować produkt, ale też… wiedzieć, kiedy go wystawić. O której godzinie publikować oferty na Vinted? Czy są dni, gdy sprzedaż rośnie, a kiedy całkowicie maleje? Przemyślana strategia publikacji może realnie wpłynąć na zyski z odsprzedaży używanych ubrań. Podpowiadamy, jak ją opracować.
W tym artykule:
- przyjrzymy się najlepszym porom dnia i tygodnia na publikowanie ofert;
- wyjaśnimy, jak kalendarz okazji i cykle płatności wpływają na aktywność kupujących;
- podpowiadamy kiedy lepiej się wstrzymać z dodaniem nowego przedmiotu.
Sprzedaż na Vinted – o której godzinie wystawiać oferty?
Wieczory od 19:00 do 22:00 to złoty czas dla sprzedających. Właśnie wtedy użytkownicy Vinted przeglądają oferty, ponieważ wtedy są już po pracy, w domowym zaciszu. W tej porze ludzie mają czas, by spokojnie scrollować aplikację, porównywać produkty, a jednocześnie są też w stanie podejmować impulsywne decyzje zakupowe. Zmęczenie i poczucie, że trzeba „nagrodzić się” po dniu pracy skłania do zakupów. Dlatego jeśli zastanawiasz się, o której godzinie publikować na Vinted, wybierz moment, w którym Twój potencjalny klient odpoczywa po dniu pełnym obowiązków.
Podobnie działa weekend: sobotnie i niedzielne popołudnia, zwłaszcza w przedziale czasowym 12:00–18:00, przyciągają rzesze użytkowników. Szczególnie niedziela uchodzi za najaktywniejszy dzień – w dniu uważanym za przeznaczony na relaks aplikacja odnotowuje największą konwersję i liczbę transakcji.
Wskazówka: stawiaj na regularność. Nie wrzucaj oferty spontanicznie, kiedy przyjdzie wena. Postaraj się codzienne lub co dwa dni aktualizować swój profil na Vinted, dodaj 1-3 oferty. Tym sposobem dbasz o stałą widoczność wśród nowych ofert, ale również testujesz, które dni działają najlepiej w twoim przypadku.
Upewnij się: Czy trzeba drukować etykiety na Vinted?
W te dni tygodnia najlepiej sprzedawać na Vinted
Niedziela to bezapelacyjny lider, jeśli chodzi o sprzedaż na Vinted, ale nie jedyny dzień, który warto mieć na uwadze. Ruch zwiększa się również w środy i soboty. W środę wiele osób odczuwa już zmęczenie po pierwszych dwóch dniach tygodnia i często ze znużenia lub dla odreagowania zaczyna przeglądać oferty. Z kolei w soboty użytkownicy nadrabiają zakupy lub przygotowują się na nowy tydzień. Jeśli chcesz zoptymalizować swoją sprzedaż na Vinted, postaraj się publikować oferty właśnie w te dni.

Przy sprzedaży, weź pod uwagę dni miesiąca i wypłaty
Wiele osób, szczególnie początkujących, zapomina, że cykl wynagrodzeń ma ogromne znaczenie dla zachowań zakupowych. Ostatnie dni miesiąca (mniej więcej od 27 dnia miesiąca) aż do pierwszych dni nowego miesiąca (najczęściej do 10 dnia) to czas wypłat. Kupujący mają wówczas duży budżet i są skłonni wydać dużo więcej niż w innym okresie.
To momenty, kiedy kupujący nie tylko chcą, ale mogą sobie pozwolić na drobne przyjemności – i często wybierają Vinted jako pierwsze źródło zakupowej satysfakcji. Dobrze wtedy wystawiać oferty premium, takie jak markowe torebki, płaszcze, buty. Szansa na ich sprzedaż wzrośnie.
Rodzaj wystawionego przedmiotu a sezon
Sezonowość na Vinted ma ogromne znaczenie i oferta powinna być do niej dostosowana. Kto będzie kupować płaszcz zimowy w czerwcu? Zatem, okrycia wierzchnie, swetry, botki lepiej publikować w okresie od września do grudnia, kiedy trwa sezon jesienno-zimowy. Z kolei sukienki, sandały, szorty, topy i inne lżejsze ubrania lepiej sprzedawać wiosną i latem.
Istotna jest tu nie tylko pogoda, ale także emocje związane z planowaniem. Klienci kupują zimowe rzeczy, gdy pojawiają się pierwsze chłody, a letnie, kiedy myślą o wakacjach, np. z końcem maja. Wystawiając ubrania nieadekwatne do pory roku, ryzykujesz, że po prostu przeleżą w twojej wirtualnej szafie.

Okazja czyni sprzedawcę – miej na uwadze kalendarz wydarzeń
Święta, Dzień Kobiet, Dzień Matki, andrzejki, sylwester, karnawał, a nawet początek roku szkolnego – to momenty zwiększonego ruchu na Vinted. Warto wcześniej zaplanować dodanie ofert przynajmniej na kilka dni przed takimi okazjami.
Trzeba też pamiętać o kalendarzu imprez. Czas festiwali muzycznych, zbliżający się koncert sławnego artysty (przed koncertem Beyoncé mnóstwo osób kupowało na Vinted ubrania z cekinami i w stylu kowbojskim) również sprzyja sprzedaży.
Dla wielu kupujących Vinted to alternatywa dla prezentów z galerii handlowych – bardziej osobista, bardziej unikalna i często tańsza. Wiedząc, kiedy wzrasta zainteresowanie zakupami, możesz dostosować ofertę i komunikację, tworząc atrakcyjne opisy czy promując zestawy prezentowe.
Kiedy lepiej nie wystawiać ofert na Vinted?
Tak, jak są momenty wzrostu aktywności w aplikacji Vinted, tak są też chwile drastycznego spadku. Środek dnia roboczego (szczególnie między 10:00 a 15:00), poniedziałkowe poranki oraz piątkowe wieczory to najgorsze możliwe momenty publikacji. Użytkownicy są wtedy zajęci pracą, szkołą lub planowaniem weekendu.
Również okresy urlopowe – jak koniec lipca czy pierwsza połowa sierpnia – mogą przynieść spadek sprzedaży, chyba że wystawiasz ofertę ściśle związaną z wakacyjnym wypoczynkiem. Przemyśl też, co sprzedajesz i kiedy twoje ubrania naprawdę mogą zostać zauważone.
Czytaj także: Strony podobne do Vinted, gdzie można sprzedawać używane ubrania
Zdjęcie główne: Instagram @vinted