Po salonach w Turcji i Chinach architekci brytyjskiego biura Foster + Partners zaprojektowali przestrzeń nowego flagowego sklepu Apple, tym razem w San Francisco.
Nowy salon o powierzchni 42 metrów kwadratowych znajduje się przy Union Square. Charakterystyczną cechą budynku jest – wybrana nieprzypadkowo – szklana fasada. Projektantom zależało bowiem na stworzeniu inspirującego miejsca dla wszystkich, bez barier i granic. Dzięki szklanym ścianom można w ciszy i spokoju poznawać produkty marki Apple, podziwiając jednocześnie tętniący życiem plac Union Square – powiedział Stefan Behling z Foster + Partners.
Bogato ozdobione roślinami wnętrze, ze stołami i wygodnymi miejscami do siedzenia według założeń architektów przypominać ma ogród kontemplacji. Poza transakcjami sprzedażowymi salon pełnić będzie także funkcje edukacyjne i rozrywkowe. Niewykluczone, że w przyszłości organizowane tam będą konferencje czy spotkania biznesowe.
Na zewnątrz budynku również zadbano o roślinność. Baldachimy z drzew mają zapewnić klientom odpoczywającym na świeżym powietrzu cień, a fontanna wykonana przez amerykańskiego rzeźbiarza Ruth Asawa wprawiać ich w błogi nastrój.
The Plaza – bo tak nazwano tę publiczną przestrzeń – będzie otwarta 24 godziny na dobę z dostępem do otwartego WiFi i regularnymi występami lokalnych artystów.

Autor: Aga Jaroszewska