Po sześciu miesiącach bez prezesa na rynki obu Ameryk, Sephora obsadziła w swoich szeregach Jeana-André Rougeota. Czy nowy CEO zagwarantuje marce sukces i cyfrową rewolucję?
Jean-André Rougeot obejmie stanowisko CEO dla Sephora Americas. Nowy szef odpowiedzialny będzie za rozwój perfumerii zarówno w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, jak i na rynkach Meksyku i Brazylii. Rougeot poprzednie 12 lat spędził na stanowisku dyrektora generalnego marki Benefit. Warto zaznaczyć, że zarówno Sephora, jak i Benefit należą do francuskiego konglomeratu LVMH.
W Sephora Rougeot ma zadebiutować 4 lutego. Zastąpi on na stanowisku Calvina McDonalda, który opuścił Sephorę w lipcu 2018 roku, obejmując wówczas stanowisko dyrektora generalnego marki Lululemon Athletica.
Nowy CEO Sephora Americas podlegać będzie bezpośrednio globalnemu dyrektorowi Sephora, którego stanowisko piastuje obecnie Christopher de Lapuente.
Cieszymy się, że możemy powitać Jeana-André na pokładzie Sephory. Jego rozległa wiedza na temat przywództwa, prestiżowego rynku kosmetycznego i handlowego w Ameryce Północnej, jak również znajomość jako partnera marki Sephora od ponad dekady, sprawiły, że poprowadzi nasze zespoły w kontynuowaniu 20-letniej historii sukcesu w Ameryce Północnej – skomentował tę decyzję Christopher de Lapuente.
Jean-André Rougeot również nie kryje swojego zadowolenia. Jestem bardzo podekscytowany dołączeniem do firmy i cieszę się z możliwości pracy z wyjątkowym zespołem Sephora Americas, by wspólnie pracować na sukces tej kultowej marki. Wspólnie będziemy kontynuować wzmacnianie relacji partnerskich Sephory z najlepszymi markami, pracować nad kolejnymi innowacjami i dostarczać naszym klientom jak najlepsze doświadczenia zakupowe i asortyment, zarówno w naszych drogeriach stacjonarnych, jak i poprzez platformy online – wyznał Rougeot.
Zobacz również: Rihanna pozywa własnego ojca. Chodzi o nazwę jej kosmetyków
Czy Sephorę czeka rewolucja, a nowy CEO znacząco wpłynie na rozwój sieci? Mianowanie Rougeota na CEO Sephora Americas nastąpiło w momencie, kiedy firma stara się umocnić swoją pozycję najlepszego detalisty na szybko rozwijającym się rynku beauty. Czy zatrudnienie Rougota jest szansą na sukces? Wszystko na to wskazuje, bo nowy CEO ma już na swoim koncie sukcesy związane z rozwojem marki Benefit.
Warto podkreślić, że w trakcie jego rządów, sprzedaż brandu wzrosła o ponad 1,5 miliarda dolarów, a firma w znaczącym stopniu rozwinęła swoją działalność na całym świecie. Dużą zasługę ma tutaj między innymi ścisła współpraca z Sephorą. Rougeot odpowiedzialny był za liczne innowacje, w tym przede wszystkim za prowadzenie stacjonarnych zabiegów kosmetycznych związanych z brwiami (Benefit Brow Bar), które spotkały się z ogromnym zainteresowaniem na całym świecie. Mężczyzna jest również odpowiedzialny za znaczny rozwój pod względem kanałów digitalowych oraz wprowadzenie jednych z najbardziej efektywnych w branży programów współpracy z influencerami. Patrząc na doświadczenie nowego CEO, można odnieść wrażenie, że Sephorze zmiana ta ma szansę przynieść wiele korzyści, a samemu Rougeotowi dostarczyć jeszcze większego pola do działania.