Commes des Garçons słynie z oryginalnych i będących obiektem pożądania perfum. Tym razem promowany przez nich zapach to… beton.
Inspiracją do najnowszego zapachu stał się Manhattan, a dokładnie jego inne określenie, czyli “betonowa dżungla”. Cały projekt jest niezwykle spójny, gdyż nawet butelka perfum wykonana jest z betonu oraz szkła.
Perfumy są tak samo abstrakcyjne, jak w przypadku niektórych innych zapachów – na przykład Blackpepper – dosłownie pachnący czarnym pieprzem. W rzeczywistości beton nie ma zapachu jako takiego. Dokładnie to Christian Astuguevieille – twórczy dyrektor Comme des Garçons Perfumes, miał na myśli, kiedy konceptualizował projekt dla marki.
To, czego naprawdę chcę, to zaskoczyć bardzo twardą butelką z betonu i wnętrzem o delikatnym zapachu – powiedział.
Aby uczcić nowy zapach, CDG stworzyło imponującą instalację w Brooklyn Warehouse, które odzwierciedla trzy istotne elementy betonu: zniszczenie, budowę i tworzenie.