Notino nie zwalnia tempa i planuje dalszy intensywny rozwój na rynkach europejskich. Największy europejski internetowy sprzedawca perfum i kosmetyków uzyskał od czeskich banków kredyt w wysokości 280 mln euro.
Perfumeria internetowa Notino planuje umacniać pozycję lidera na rynku beauty e-commerce. W ubiegłym roku czeski detalista osiągnął dochód wysokości miliarda euro. Plany na dalszy rozwój są jasne – Notino chce rozwijać się na kolejnych rynkach zagranicznych oraz tych, gdzie już zdążyło silnie zaznaczyć swoją obecność, w tym w Polsce.
280 mln euro kredytu od czterech czeskich banków to rekordowa kwota, którą pierwszy raz udało się uzyskać czeskiej firmie. Notino uzyskało wsparcie następujących banków: Česká spořitelna, Citibank, Komerční banka i ČSOB. Jakub Šedý, dyrektor finansowy Notino w rozmowie z portalem Wiadomości Kosmetyczne zaznaczył, że wynegocjowanie dwuletniego wsparcia finansowego było wyjątkowo ciężkie.
Uzupełnienie stanów magazynowych i budowanie silnej pozycji na rynkach zagranicznych to plany czeskiego detalisty na kolejne miesiące. W przyszłym roku Notino planuje otwarcie nowych sklepów online na rynkach Serbii i Norwegii. Firma rozważa również wejście na rynek turecki. 25 mln euro Notino wykorzysta na budowę nowego centrum dystrybucyjnego w Polsce.
Notino europejskim liderem
Notino to obecnie największy europejski e-sprzedawca kosmetyków i perfum. Spółka została założona w Czechach i działa na rynku od 2014 roku. Notino jest aktualnie obecne na 27 rynkach europejskich. Oprócz działalności online, firma prowadzi 26 sklepów stacjonarnych.
Z końcem ostatniego roku podatkowego (który trwał od 1 maja 2022 roku do 30 kwietnia 2023 roku) czeski detalista pochwalił się 32 proc. wzrostem rdr. i 1 mld euro obrotu. Duże znaczenie miał rynek polski, któremu Notino zawdzięcza 15 proc. przychodów. Szacuje się, że zaledwie w ciągu ubiegłego roku do klientów wysłano ponad 20 mln przesyłek zawierających ponad 109 mln produktów. Łączna baza klientów Notino sięga aktualnie ponad 20 mln. Firma jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek kosmetycznych, w tym Lancôme, Gucci, DIOR, Yves Saint Laurent, Chloé, Estée Lauder i innych. Portfolio czeskiego sprzedawcy to ponad 2500 marek i ponad 100 000 produktów.
Przeczytaj również: Odchodzi szefowa kosmetycznego imperium. Czy firma podniesie się po bankructwie?