W niedzielnym finale Mistrzostw Świata w piłce nożnej kobiet zmierzą się reprezentacje Anglii i Hiszpanii. Stawką tego spotkania będą nie tylko sportowe laury i duma. Również potencjalny wzrost sprzedaży czekający na sponsora zwycięskiej drużyny.
Wynik sportowy kluczem do wyższych przychodów
Sponsoring sportowy jest docenianym przez producentów odzieży motorem napędowym sprzedaży. Kibice wspierając swoich ulubieńców chętnie przywdziewają ich barwy. Koszulka meczowa zwycięskiej reprezentacji ostatniego mundialu została najlepiej sprzedającym się w ciągu jednego sezonu T-shirtem piłkarskim wyprodukowanym przez Nike.
Zainteresowanie barwami najlepszych reprezentacji potwierdzają statystyki. W pierwszym kwartale po zakończeniu tamtejszych rozgrywek całkowite przychody producenta wzrosły o 10 proc. Warto zwrócić uwagę również na trendy. Dochód sprzed 4 lat uzyskany ze sprzedaży odzieży po kobiecych Mistrzostwach Świata był czterokrotnie wyższy od tego wypracowanego po imprezie z 2015 roku.
Nike kontra Adidas
Mecz reprezentacji Anglii i Hiszpanii, przy uwzględnieniu potencjalnych wielomiliardowych przychodów stanowiących benefit sponsorskiej współpracy z triumfatorem mundialu, to również spotkanie Nike z Adidasem. – W trakcie turnieju marki zaczynają zdobywać ekspozycję i zarabiać pieniądze. Sukces sportowy ma wpływ na końcowe wyniki – tłumaczy Liz Papasakelariu, specjalistka od produktów konsumenckich w grupie konsultingowej Publicis Sapient.
Koszulka żeńskiej drużyny Anglii wyceniana jest przez producenta na 102 USD. Obecnie na stronie internetowego sprzedawcy detalicznego JD Sports jest ona niemal nie do zdobycia. Kupić można ją wyłącznie w najmniejszym z proponowanych rozmiarów – Popyt na T-shirt Lioness był niewiarygodny. Po niedzielnym zwycięstwie w meczu finałowym spodziewamy się, że on jeszcze wzrośnie – informuje rzecznik Nike.
Niepoliczalne korzyści
Sprzedaż nie jest jedynym wskaźnikiem sukcesu wypracowywanego przez marki. Liczy się również wizerunek budowany wysokim poziomem ekspozycji. Ten w przypadku mundialu z pewnością zadowoli partnerów technicznych finalistów turnieju. Hiszpański nadawca TVE poinformował, że średnia oglądalność półfinałowego meczu Hiszpanii wyniosła 1,92 mln widzów. Zwycięską walkę o finał reprezentantek Anglii w szczytowym momencie transmisji obejrzało 11,15 mln odbiorców.
Przeczytaj również: Jesteś uzależniony od telefonu? Wypróbuj tę “brutalną” sztuczkę
Zdjęcie główne: Unsplash