Po głośnym ustąpieniu ze stanowiska Brada Dickersona oraz opublikowaniu prognozy na 2018 rok przez Under Armour, przyszła pora na Nike. Firma z Beaverton opublikowała swoje prognozy na 2020 rok, które jednoznacznie wskazują na przejęcie przez firmę znacznej części rynku odzieży sportowej oraz obuwia.
Nike przewiduje, że zwiększy swoje przychody do 2020 roku i osiągnie wynik 50 miliardów dolarów. Oznacza to, że będzie w posiadaniu 27,2% rynku.
JORDAN BRAND
Firma Bowermana i Knighta, żeby osiągnać wyżej wymienione cele, zamierza rozwinąć Jordan Brand na inne gałęzie sportu. Do tej pory mogliśmy oglądać produkty tej marki głównie na boiskach do kosza i okazjonalnie na boiskach baseballowych. Największe przychody Jordan Brand odnotowuje w Stanach Zjednoczonych, dlatego firma zamierza zmienić politykę sprzedaży i poświecić równie dużo uwagi pozostałym rynkom. JB będzie kierował uwagę na Europę Zachodnią oraz na Chiny. Oczekiwane zyski są na poziomie 4,5 miliarda dolarów. Warto wiedzieć, że w ciągu ostatnich kilku lat firma podwoiła swoje przychody.
A propos Chin, Nike jest tam najchętniej kupowaną firmą odzieżową. W ciągu ostatnich dwóch lat, biznes Nike w Chinach wzrósł o 24% – do wartości 600 milionów dolarów.
SPRZEDAŻ INTERNETOWA
Kolejną gałęzią, na którą stawia Nike to e-commerce. W zeszłym roku firma zanotowała globalny przychód na poziomie miliarda dolarów, a do 2020 roku zamierza zwiększyć go do 7 miliardów dolarów.
NIKE KOBIETOM
Ponad połowa udziału na rynku e-commerce przypada kobietom, co oznacza, że coraz więcej pań ma dostęp do marki. Nike idąc za ciosem i widząc potencjał w rynku zamierza również uderzyć w damską część sneaker kultury. W tym momencie wartość przychodów z damskich kolekcji Nike to 5,7 miliarda dolarów. W prognozie na 2020 rok wartość ta ma wzrosnąć do 11 miliardów dolarów.
Oo ogłoszeniu prognozy na kolejne lata, wartość akcji Nike wynosiła 125,84 dol. (14 października) i cały czas szybuje do góry. W tym roku wartość indeksu zwiększyła się o ponad 35%. Nike w tym roku osiąga najlepsze wyniki spośród 30 największych firm notowanych na DJIA.
Autor: Łukasz Gajewski