Według doniesień Sky News, NEXT poważnie zastanawia się nad sprzedażą spółki Reiss. Wysokość transakcji miałaby wynieść 500 mln GBP.
Po raz pierwszy gigant z branży high street zainwestował w sieć sklepów Reiss w 2021 roku, nabył on wtedy 25 proc. udziałów. Kilka miesięcy później spółka rozszerzyła swój pakiet do 51 proc.
W tamtej chwili dyrektor generalny NEXT, Simon Wolfson, mówił: „Reiss to wyjątkowa marka z ogromnym potencjałem i pierwszorzędnym zespołem zarządzającym. Jesteśmy podekscytowani, widząc, co można osiągnąć dzięki połączeniu wyjątkowych umiejętności Reiss w zakresie produktów, marketingu i budowania marki z infrastrukturą Total Platform”. Zmienił on zdanie?
Dziennikarze z redakcji Sky News uważają, że tak. Według nich NEXT wraz z posiadającą mniejszościowy pakiet firmą Warburg Pincus zdecydowali się sprzedać spółkę Reiss. Nad transakcją, której wartość oszacowano na 500 mln GBP, mieliby rozpocząć już prace bankierzy z Raymond James.
Czy sprzedaż Reiss jest jednak przesądzona?
Niekoniecznie. Inne źródła sugerują, że NEXT może jedynie chcieć wykorzystać proces aukcyjny do ustalenia nowej ceny rynkowej spółki Reiss. Po co? Zapewne, aby przy korzystniejszych warunkach przejąć pozostałe 49 proc. udziałów lub utrzymać te obecnie posiadane jednak przy nowym mniejszościowym inwestorze.
Zdjęcie: mat. prasowy
Przeczytaj również: LPP rośnie. Akcjonariusze zarabiają tysiące złotych