“Infuture.institute przyjrzał się zachowaniom konsumentów korzystających z e-commerce w czasie pandemii. Wyniki zaprezentowano podczas EEC Online.
Jak wynika z najnowszych danych, widać wyraźne ograniczenie konsumpcjonizmu. Respondenci będą ograniczać wydatki do tych, najbardziej potrzebnych – komentuje wyniki Natalia Hatalska, CEO i założycielka infuture.institute. – Klienci zaczynają również doceniać to, co już posiadają i będą bardziej skłonni do oszczędzania.
Jeśli chodzi o retail online – w kategorii „żywność” oraz „obuwie i odzież” (19 proc.) poziomy wracają do poziomu sprzed pandemii. – Można przypuszczać, że sprzedaż w kanale e-commerce będzie rosnąć, ale być może nie tak szybko, jak moglibyśmy się spodziewać – mówi Natalia Hatalska.
Jak zaznacza założycielka infuture.institute, zmienią się również nawyki zakupowe: cały czas chcielibyśmy kupować w sklepach stacjonarnych, choć będzie to o wiele trudniejsze niż dotychczas, m.in. poprzez obostrzenia. Zakładanie maseczek i rękawiczek oraz konieczność dezynfekcji dodatkowo utrudnia i zniechęca do zakupów.
– Widać bardzo silny wzrost dwóch trendów: świadomego konsumpcjonizmu oraz lokalności. Głównym trendem, który wyraźnie traci na sile, jest podejście do zrównoważonego rozwoju. – Dla konsumentów najważniejsze jest bezpieczeństwo, dlatego porzucili eko-podejście, używają plastiku, ale jednocześnie oczekują zachowania zgodnego ze zrównoważonym rozwojem od firm i producentów – komentuje Natalia Hatalska” – propertynews.pl
[button color=”” size=”large” type=”” target=”_blank” link=”https://www.dlahandlu.pl/nonfood/cresa-bedzie-szukac-lokali-dla-sieci-primark,81169.html?fbclid=IwAR1-HKFMF6XSY_L6F90RnqVImKGiR1sAEnk0TAQgmVDnynlTF7uJXX_E0es”]CZYTAJ WIĘCEJ[/button]