Dolina Krzemowa ostatnimi laty tętni życiem. To właśnie w Kalifornii powstają najciekawsze nowinki technologiczne świata, a burzy mózgów nie ma końca. Na początku czerwca, na Code Conference – Media & Tech, zaprezentowany został raport o najważniejszych trendach Internetu 2016 roku. Gościem specjalnym wydarzenia była Mary Meeker, była analityk nowojorskiego Wall Street, a obecnie partnerka funduszu inwestycyjnego Kleiner Perkins Caufield&Byers specjalizująca się w nowych technologiach.
Internet jest niepodważalnie istotnym elementem współczesnego biznesu. Zmiana zachowań i preferencji konsumentów napędza technologiczne zmiany w sposobie dotarcia do nich. Na początku czerwca udostępniony został szczegółowy raport o trendach Internetu stworzony przez amerykańską kapitalistkę Mary Meeker. Podsumowaliśmy dla Was kilka najważniejszych zagadnień.
- Liczba użytkowników Internetu na świecie rośnie, jednak wskaźnik wzrostu maleje. Pokazuje to, że globalny wzrost liczby użytkowników z roku na rok jest coraz mniejszy. Do niedawna spadek spowodowany był zewnętrznymi czynnikami ekonomicznymi, teraz wskaźnik też maleje niezależnie od nich. Co ciekawe Internet prężnie się rozwija w Indiach, od 2008 przybyło ponad 200 milionów użytkowników.
- Internet stworzył możliwość rozwoju biznesu poprzez wprowadzenia produktów na nowe rynki. Było to stosunkowo łatwe za względu na systematyczny wzrost użytkowników w krajach rozwiniętych. W poszukiwaniu nowych klientów, coraz więcej marek kieruje wzrok w stronę powstających rynków. Niestety wygląda na to, że coraz ciężej będzie ich pozyskać za pomocą Internetu. Nowe rynki są często mniej zamożne i rozwinięte, co kreuje bariery w możliwościach dotarcia do nich.
- Internet staję się coraz potężniejszym narzędziem reklamy. Częściej też jest to o wiele bardziej efektywny sposób dotarcia do klienta niż poprzez inne kanały. Dlatego wzrost znaczenia reklamy internetowej był istotnie duży w ostatnich latach.
- Social media stanowią ważny element strategiczny dla wielu marek modowych. I bardzo dobrze. Millennialsi kochają wizualne treści. Właśnie komunikacja poprzez zdjęcia czy krótkie filmy video jest przyszłością. Szczególnie korzystanie z treści video szybko nabiera na popularności, co można zauważyć po rosnącym znaczeniu w marketingu Snapchata czy Youtube’a.
- Wyszukiwanie głosowe staje się coraz częstszym sposobem znajdowania treści. Jest łatwe, szybkie, spersonalizowane, a co więcej nie wymaga korzystania z klawiatury. Google udostępnił wyniki badań, w których zrozumienie mowy i kontekstu wypowiedzi przez ich oprogramowanie jest na poziomie ludzkim. Przewiduje się, że w 2020 roku 50% informacji będzie wyszukiwanych za pomocą komend głosowych lub zdjęć.
Autor: Kinga Duszczyk