noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Najważniejsze trendy Internetu 2016 roku w pigułce

REKLAMA
noSlotData

Dolina Krzemowa ostatnimi laty tętni życiem. To właśnie w Kalifornii powstają najciekawsze nowinki technologiczne świata, a burzy mózgów nie ma końca. Na początku czerwca, na Code Conference – Media & Tech, zaprezentowany został raport o najważniejszych trendach Internetu 2016 roku. Gościem specjalnym wydarzenia była Mary Meeker, była analityk nowojorskiego Wall Street, a obecnie partnerka funduszu inwestycyjnego Kleiner Perkins Caufield&Byers specjalizująca się w nowych technologiach.

Internet jest niepodważalnie istotnym elementem współczesnego biznesu. Zmiana zachowań i preferencji konsumentów napędza technologiczne zmiany w sposobie dotarcia do nich. Na początku czerwca udostępniony został szczegółowy raport o trendach Internetu stworzony przez amerykańską kapitalistkę Mary Meeker. Podsumowaliśmy dla Was kilka najważniejszych zagadnień.

  1. Liczba użytkowników Internetu na świecie rośnie, jednak wskaźnik wzrostu maleje. Pokazuje to, że globalny wzrost liczby użytkowników z roku na rok jest coraz mniejszy. Do niedawna spadek spowodowany był zewnętrznymi czynnikami ekonomicznymi, teraz wskaźnik też maleje niezależnie od nich. Co ciekawe Internet prężnie się rozwija w Indiach, od 2008 przybyło ponad 200 milionów użytkowników.
  2. Internet stworzył możliwość rozwoju biznesu poprzez wprowadzenia produktów na nowe rynki. Było to stosunkowo łatwe za względu na systematyczny wzrost użytkowników w krajach rozwiniętych. W poszukiwaniu nowych klientów, coraz więcej marek kieruje wzrok w stronę powstających rynków. Niestety wygląda na to, że coraz ciężej będzie ich pozyskać za pomocą Internetu. Nowe rynki są często mniej zamożne i rozwinięte, co kreuje bariery w możliwościach dotarcia do nich.
  3. Internet staję się coraz potężniejszym narzędziem reklamy. Częściej też jest to o wiele bardziej efektywny sposób dotarcia do klienta niż poprzez inne kanały. Dlatego wzrost znaczenia reklamy internetowej był istotnie duży w ostatnich latach.
  4. Social media stanowią ważny element strategiczny dla wielu marek modowych. I bardzo dobrze. Millennialsi kochają wizualne treści. Właśnie komunikacja poprzez zdjęcia czy krótkie filmy video jest przyszłością. Szczególnie korzystanie z treści video szybko nabiera na popularności, co można zauważyć po rosnącym znaczeniu w marketingu Snapchata czy Youtube’a.
  5. Wyszukiwanie głosowe staje się coraz częstszym sposobem znajdowania treści. Jest łatwe, szybkie, spersonalizowane, a co więcej nie wymaga korzystania z klawiatury. Google udostępnił wyniki badań, w których zrozumienie mowy i kontekstu wypowiedzi przez ich oprogramowanie jest na poziomie ludzkim. Przewiduje się, że w 2020 roku 50% informacji będzie wyszukiwanych za pomocą komend głosowych lub zdjęć.

Autor: Kinga Duszczyk

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES