Kering będzie musiał szukać nowego dyrektora kreatywnego Balenciagi, który zastąpiłby Alexandra Wanga. Młody chłopak chce się bardziej skoncentrować na własnej marce, ale póki co, jest jeszcze przez minimum pół roku związany z wielkim przedsiębiorstwem? Co jeszcze przyniósł nam nowy tydzień? American Apparel próbuje się podnieść i za sprawą nowego CEO całkowicie zmienia wizerunek firmy. eBay zostanie najprawdopodobniej kupiony przez prywatnego przedsiębiorcę, a Brooklyn Museum otwiera specjalną wystawę dla fanów butów.
Balenciaga
Praca projektanta dla wielkiego domu mody ma swoje zalety, ale również wady. Wraz z międzynarodową sławą i kontaktami z największymi nazwiskami wiąże się myśl, że ciągle pracuje się dla kogoś, pod innym szyldem niż własny. Niektórzy wykorzystują to nowe doświadczenie, co pozwala im na lepszy rozwój własnej marki. Tak samo postąpił Alexander Wang, który odchodzi od Balenciagi. Co prawda Amerykanin nie może przerwać pracy dla firmy, po upływie minimum trzech lat, a te miną w grudniu tego roku. Po tym czasie Pan Wang poświęci się swojej własnej metce sygnowanej jego imieniem i nazwiskiem.
American Apparel
American Apparel ciągle wdraża nowe zmiany a to za sprawą zmiany CEO jaka nastąpiła w zeszłym roku. Na tym stanowisku Dova Charneya zastąpiła Paula Schneider. Przed nowym Dyrektorem Generalnym jest nie małe wyzwanie, bo przejęte stanowisko wiąże się z poprawą finansów firmy, zaś te za sprawą poprzednika Schneider pokazują stratę ponad 300 milionów dolarów. Od stycznia są wdrażane zmiany na każdym polu – planowaniu marketingowym, prognozowaniu, planowaniu budżetu ect. Żeby zyskać dodatkowe 30 milionów Amercian Apparel zamknie niektóre ze swoich sklepów i zwolni pracowników. Obecnie marka posiada 285 butików i 10.000 osób na różnych stanowiskach, ale nie wiadomo ile dokładnie placówek zostanie poddanych likwidacji oraz jak dużo osób straci pracę.
Sneakersworld
Brooklyn Museum zorganizowało wystawę pod nazwa „The Rise of Sneaker Culture”, która potrwa do czwartego października. Jeszcze nie dawno największą wagę w stylizacji przywiązywano do torebki, teraz trend zszedł nieco niżej koncentrując się na butach. To właśnie nim Brooklyn Museum postanowiło uhonorować specjalną instalacją. Wśród niej można znaleźć każdego rodzaju buty – buty do biegania, szpilki Louboutina i Prady, sneakersy. Najcenniejszy eksponat „The Rise of Sneaker Culture” pochodzi z lat trzydziestych ubiegłego wieku. Jest to model, który Adi Dassler, założyciel marki Adidas, podarował Jesse’owi Owensowi, aby ten mógł trenować do Olimpiady w Berlinie w 1936 roku.
Kate Spade
Amerykańska marka Kate Spade rośnie w siłę, a wzrost ten potęguje fakt, iż analitycy z Cleveland Research Co. zalecają kupowanie ich akcji. Według Matthew Dally’ego firma jest doskonale przygotowana na wielokanałową dystrybucję. Największy nacisk kładziony jest tutaj na dodatki – perfumy, torebki, zegarki i okulary, natomiast ich sprzedaż w następnym kwartale ma wynieść cztery miliardy dolarów.
eBay
Thomas H. Lee Partners LP chce odkupić eBay za blisko miliard dolarów. Wcześniej przedsiębiorstwo to nazywało się GSI Commerce, lecz cztery lata temu eBay wykupił je za 2,4 miliardów dolarów, tracąc przy tym większość dotychczasowych klientów. Teraz kolejny z nich, Toys „R” Us Inc., szykuje się do założenia własnej platformy. Porozumienie między eBay Inc. a Thomas H. Lee nie jest jeszcze do końca osiągnięte, chociaż dla samej platformy transakcja ta jest opłacalna zwłaszcza, że tendencja ich wzrostu jest spadkowa.
Autór: Rafał Cała