Inspirują, zachwycają, prowadzą świetnie prosperujące biznesy, współpracują z największymi na rynku. Ich milionowe społeczności bacznie śledzą ich modowe stylizacje, jak i życia prywatne. Sprawdzamy, kim są największe modowe influencerki 2023.
Influencer Marketing stał się integralną częścią strategii marek modowych i nic nie wskazuje na to, by trend ten miał ulec spowolnieniu. Zgodnie z najnowszym raportem Influencer Marketing Benchmark Report, szacuje się, że w 2023 roku rynek ten ma osiągnąć wartość 21,1 miliarda dolarów, czyli 29 proc. więcej niż w roku ubiegłym.
Kiedy ponad dekadę temu powstawały pierwsze blogi modowe, mało kto spodziewał się, że pozycja modowej influencerki nabierze takiej mocy. Topowe nazwiska w zestawieniu najważniejszych twórczyń internetowych konsekwentnie budują swoją pozycję, od wielu lat pracując na sukces i intratne współprace z największymi markami. Większość z nich, przekuła swoją popularność w rentowne biznesy. Kogo zaliczamy grona do najważniejszych influencerów modowych obecnych czasów?
Najważniejsze influencerki modowe 2023: Chiara Ferragni
Liczba obserwujących: 29,5 mln
36-letnia włoszka, założycielka bloga The Blonde Salad, to od lat najpopularniejsza modowa influencerka. Chiara Ferragni ma obecnie niemal 30 mln obserwujących na Instagramie, a jej twarz od lat regularnie pojawia się na okładkach największych modowych magazynów. Business of Fashion wielokrotnie tytułował ją jedną z najbardziej wpływowych osób w branży mody. Ferragni oprócz współprac z najpopularniejszymi domami mody, może pochwalić się dobrze prosperującą autorską marką odzieży i akcesoriów. Od 2021 zasiada w zarządzie spółki modowej TOD’s. Prywatne życie Chiary Ferragni, jej męża i dwójki dzieci można podglądać w serialu dokumentalnym The Ferragnez realizowanym przez Amazon Prime Video.
Najważniejsze influencerki modowe 2023: Camila Coelho
Liczba obserwujących: 10 mln
Zaczynała jako sprzedawczyni kosmetyków w lokalnym Macy’s. Camila Cohelo w sieci pojawiła się w 2010 roku tworząc tutoriale makijażowe na YouTubie. Brazylijska influencerka działająca obecnie na Instagaramie należy do grona najpopularniejszych w sieci, z łączną liczbą obserwujących sięgającą 10 milionów. 35-latka wyróżniona przez Forbes na liście 30 under 30 sprzedaje dziś zmysłowe sukienki pod autorską marką Camila Cohelo Collection oraz prowadzi firmę kosmetyczką Elaluz. W 2021 roku obie firmy wygenerowały łącznie ponad 10 milionów dolarów.
Najważniejsze influencerki modowe 2023: Julie Sarinana
Liczba obserwujących: 7,8 mln
Julie Sarinana została w ubiegłym roku okrzyknięta najlepiej zarabiającą blogerką świata, wyprzedzając w zestawieniu samą Chiarę Ferragni. Według magazynu Harper’s Bazaar, stawka autorki bloga Sincerely Jules mogła sięgać nawet 150 tys. dolarów za post. 33-letnia Meksykanka mieszkająca na co dzień w Los Angeles zgromadziła wokół siebie niemal 8 milionową społeczność, która śledzi jej życie i modowe stylizacje.
Najważniejsze influencerki modowe 2023: Aimee Song
Liczba obserwujących: 7,3 mln
Autorka popularnego bloga modowego Song of Style od 2008 roku inspiruje swoimi stylizacjami w sieci. Twórczość i życie Aimee Song, amerykanki, jednej z pierwszych blogerek modowych na świecie, śledzi obecnie ponad 7 milionów osób. W wydanej w 2020 roku książce „Pokaż swój styl. Jak się wyróżnić, przyciągnąć obserwujących i zbudować markę na Instagramie” starała się przekazać odbiorcom jak budować markę osobistą w sieci. Jak widać, sama Song robi to wyjątkowo skutecznie, przez lata nie znikając z grona najpopularniejszych ikon stylu.
Najważniejsze influencerki modowe 2023: Negin Mirsalehi
Liczba obserwujących: 7 mln
Holenderka o irańskich korzeniach rozpoczęła swoją karierę w sieci w 2012 roku. Obecnie Negin Mirsalehi śledzi ponad 7 milionów użytkowników Instagrama. 34 latka od kilku lat stoi za popularną marką kosmetyczną do włosów Gisou, która zasłynęła wyjątkową formułą na bazie miodu. Sukcesy w biznesie i mediach społecznościowych doprowadziły ją na europejską listę Forbes 30 Under 30 w 2018 roku.
Najważniejsze influencerki modowe 2023: Caroline Daur
Liczba obserwujących: 4,3 mln
Caroline Daur, niemiecka it girl, od lat konsekwentnie buduje swoją pozycję w sieci. Na swoim koncie ma współpracę z największymi domami mody jak Dolce&Gabbana, Fendi czy Valentino. 28-letnia obecnie Daur przez lata pracowała jako modelka, pojawiając się na okładkach Vogue Japan, L’offciel Germany czy wybiegach światowych tygodni mody.
Najważniejsze influencerki modowe 2023: Jeanne Damas
Liczba obserwujących: 1,5 mln
Ikona paryskiego stylu. Jeanne Damas, którą śmiało można nazwać współczesną Jane Birkin, to bez wątpienia najpopularniejsza francuska influencerka modowa. Jej autorska marka odzieżowa Rouje, która bije rekordy popularności w sieci, oferuje kobiece, romantyczne projekty w klimacie vintage. Sama Damas unika sezonowych trendów, stawiając na ponadczasowe rozwiązania z nutą retro, w nonszalancki sposób łącząc dziewczęcy styl z męskimi fasonami.
Najważniejsze influencerki modowe 2023: Pernille Tiesbaek
Najpopularniejsza ambasadorka duńskiego stylu. Pochodząca z Kopenhagi Pernille Teisbaek, autorka poradnika „Dress Scandinavian”, od lat udowadnia, że nawet w jeansach i t-shircie można wyglądać stylowo. Skandynawska it girl, wyznawczyni zasady less is more, od lat zachwyca niezwykłym wyczuciem stylu i poczuciem estetyki.
Zdjęcie główne: Negin Mirsalehi, kampania Gisou, mat. prasowe
Przeczytaj również: Wizerunek Polki wart niemal miliard złotych. Kim są najlepiej wyceniane kobiece nazwiska 2023?