Jakie są najpopularniejsze marki kosmetyczne na Instagramie? Sprawdziła to firma Mintoiro, która od lat specjalizuje się w badaniach rynkowych realizowanych dla branży beauty. Agencja opublikowała kolejny raport, w którym zdradziła, które marki cieszyły się w styczniu 2025 roku największą popularnością na platformie społecznościowej Marka Zuckerberga. Na szczycie rankingu po raz kolejny znalazła się firma znanej influencerki.
O rankingu
Ranking najpopularniejszy marek kosmetycznych na Instagramie uwzględnia liczbę obserwujących, wzrost i zaangażowanie. Platforma od lat jest wykorzystywana przez brandy do marketingu, zwłaszcza skupiającego się nie tylko na viralach (jak w przypadku TikToka). Instagram pozwala realizować strategię skierowaną do innej grupy docelowej – Zillenialsów, Millenialsów i starszych pokoleń.
Za zestawieniem stoi Mintoiro – firma założona przez Jennifer Carlsson, uznawana za eksperta w dziedzinie beauty. Jej raporty są wykorzystywane przez analityków, inwestorów i właścicieli marek z branży do monitorowania trendów. Tym razem agencja wzięła pod lupę aż 695 firm z całego świata i sprawdziła, które z nich cieszyły się największym zainteresowaniem w styczniu 2025 roku.
TOP 10 marek kosmetycznych w styczniu 2025 [ranking]
Oto najpopularniejsze marki kosmetyczne na Instagramie w styczniu 2025 roku!
1. Rhode
Niezmienny lider rankingu. To amerykańska marka założona w 2022 roku przez Hailey Bieber, łącząca prostotę z innowacją. W ofercie znajdziesz kosmetyki do pielęgnacji zamknięte w minimalistycznych opakowaniach.
2. Sol de Janeiro
Kultowa marka beauty, działająca od 2015 roku. Twórcami amerykańskiego brandu są Marc Capra, Camila Pierotti i Heela Yang. Produkty Sol de Janeiro, np. balsamy i mgiełki do ciała, są inspirowane brazylijską kulturą.
3. Touchland
Touchland wskoczyło na podium z 4. pozycji. Amerykańska marka założona w 2016 roku przez Andreę Lisbonę specjalizuje się przede wszystkim w środkach do dezynfekcji rąk.
4. Byoma
Brand wypadł w styczniu 2025 z pierwszej trójki. Byoma to brytyjska marka Marca Elricka, obecna na rynku od 2022 roku. Jej celem jest tworzenie bezpiecznych, opartych na nauce formuł do pielęgnacji skóry.
5. Bubble
Marka Shai Eisenman utrzymuje stabilną pozycję. Od 2020 roku amerykańskie Bubble oferuje kosmetyki do pielęgnacji bazujące na najlepszych składnikach aktywnych, stworzone we współpracy z dermatologami oraz sprzedawane w niskich cenach.
6. Tree Hut
W styczniu 2025 zanotowała duży progres i podskoczyła aż o 7 miejsc w rankingu najpopularniejszych marek kosmetycznych. Tree Hut to amerykańska firma, która od 2002 zajmuje się produkcją kosmetyków do pielęgnacji na bazie naturalnych składników.
7. Summer Fridays
Początek roku okazał się owocny dla marki założonej w 2018 przez Lauren Gores i Mariannę Hewitt. Summer Fridays w styczniu zaliczyło skok o 12 pozycji w górę. Wszystko za sprawą pielęgnacji inspirowanej trendami z Instagrama.
8. Beauty of Joseon
Chociaż spadła w styczniu z 6. miejsca, to nadal pozostaje w TOP 10 najpopularniejszych marek kosmetycznych na Instagramie. Beauty of Joseon to koreański brand działający od 2010 roku, produkujący formuły inspirowane tradycyjnymi recepturami, które stosowały kobiety w czasach dynastii Joseon.
9. Creamy Skincare
Kolejny spadek, tym razem z 7. miejsca. Brazylijska marka Creamy Skincare, założona w 2022 roku przez Luiza Carlosa Romancini Filho, stawia na innowacyjne podejście do pielęgnacji.
10. Glow Recipe
Zestawienie zamyka jedna z kultowych marek, która jednak w styczniu 2025 zaliczyła spadek o 2 pozycje. Glow Recipe to amerykańska firma, której założycielkami są Sarah Lee i Christine Chang. Od 2017 roku przemyca koreańską filozofię pielęgnacyjną nie tylko na rynek w USA.
Przeczytaj też: Louis Vuitton debiutuje jako marka beauty. Wkrótce znajdzie się w rankingu?
Najpopularniejsze marki kosmetyczne. Lista TOP 100
Poza pierwszą dziesiątką najpopularniejszych marek kosmetycznych na Instagramie w styczniu 2025 znalazły się między innymi:
- Topicals (11. miejsce),
- Glossier (17. miejsce),
- Fenty Skin (18. miejsce),
- Purito (25. miejsce),
- Lancôme (28. miejsce),
- Rituals (34. miejsce ze spadkiem o 18 pozycji!),
- Tatcha (42. miejsce),
- The Ordinary (43. miejsce),
- Pixi (47. miejsce),
- La Roche-Posay (60. miejsce),
- Medik8 (68. miejsce),
- Shiseido (85. miejsce),
- Cosrx (89. miejsce),
- CeraVe (93. miejsce).
Zdjęcie główne: Pexels