noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Pomarańczowe logo Zalando na ścianie budynku.

Najpierw kary dla klientów, teraz zwolnienia. Niemiecki marketplace zlikwiduje 450 stanowisk

REKLAMA
noSlotData

Wygląda na to, że ostatnie miesiące to czas zmian w Zalando. Niemiecki gigant e-commerce planuje zwolnić 450 pracowników działu obsługi klienta w swojej siedzibie w Berlinie. To efekt restrukturyzacji, o której poinformował dziennik prawny „Berliner Morgenpost”.

Klienci Zalando znów stracą?

Tydzień temu informowaliśmy, że Zalando blokuje konta klientów, którzy dokonywali zbyt wielu zwrotów. Użytkownicy platformy mogą ponownie stracić, jednak tym razem jest to szansa na sprawne uzyskanie pomocy. Zgodnie z doniesieniami niemiecki marketplace planuje zlikwidować około 450 stanowisk w dziale obsługi klienta, działających aktualnie w ramach outsourcingu oraz jako trzy wewnętrzne zespoły.

Przeczytaj też: Zalando zmienia politykę zwrotów

Rewolucja w dziale obsługi klienta

Zalando chce rozwiązać wewnętrzne zespoły i stworzyć nowy, centralny dział. W wyniku tej decyzji stworzy 200 nowych stanowisk, na które będą mogli aplikować zwolnieni wcześniej pracownicy. Oznacza to, że i tak około 250 osób będzie musiało poszukać innego zatrudnienia.

Zrestrukturyzowany zespół skupi się na rozwiązywaniu złożonych i skomplikowanych problemów, takich jak oszustwa powiązane ze sprzedawcami, w tym z partnerami. Pozostałe kwestie, takie jak kłopoty z dostawą, pozostaną nadal w rękach zewnętrznych działów.

„Odkryliśmy, że obecna struktura naszej obsługi klienta utrudnia nam stałe utrzymywanie standardów jakości. Rozpoczęliśmy już rozmowy z pracownikami i ich przedstawicielami, aby wspólnie osiągnąć jak najlepsze porozumienie”

– poinformował zarząd w oświadczeniu.

To nie pierwszy raz, gdy niemiecki gigant żegna się z pracownikami. W 2023 r. zlikwidowano kilkaset miejsc pracy, argumentując to spowolnieniem gospodarczym.

Zalando liczy zyski

Zalando jest obecne już na ponad 20 rynkach europejskich, a 2024 r. zakończyło z rekordową liczbą ponad 50 mln aktywnych klientów. Równie imponujące są wyniki finansowe niemieckiej grupy. Skorygowany EBIT wyniósł 511 mln euro, przekraczając prognozowane wcześniej 440-480 mln. Marketplace zanotował także przychody rzędu 10,6 mld, zwiększając je o 4,2% w porównaniu do 2023 r.

Zdjęcie główne: Forum

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES