noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Modelka w niebieskiej sukience mini z rozkloszowanym dołem idzie przez wybieg. Za nią podąża model w szarej marynarce i brązowych spodniach. Znajdują się w jasno oświetlonym pomieszczeniu, widać też część widowni.

Najmodniejsze marki modowe świata. Podsumowanie 2024 roku z top 10 brandami z branży luksusowej

REKLAMA
noSlotData

Mijający rok przyniósł modzie wiele inspirujących zmian, świeżych pomysłów i zapadających w pamięć kolekcji. Już teraz jesteśmy w stanie określić, jakie są najmodniejsze marki modowe, które zdominowały wybiegi, media społecznościowe, a ich produkty uplasowały się na liście najczęściej kupowanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Te marki doskonale odzwierciedlają ducha nowoczesności, balansując między elegancją, funkcjonalnością i nowoczesnością. Które z nich były na topie w 2024 roku? 

Na jakiej podstawie określa się popularność marek?

O tym, czy marka jest w danym momencie popularna, decyduje wiele czynników. Istnieją specjalne rankingi, jak np. Lyst śledzący obecność marek, tworzący kwartalne podsumowania. Z końcem roku pojawił się także Luxury Report magazynu Who What Wear przygotowujący podobne zestawienie w ujęciu rocznym na podstawie dominujących trendów i ich autorów. 

Rankingi marek powstają na podstawie opinii ekspertów branżowych, wyników sprzedaży, obecności na tygodniach mody, a także częstotliwości pojawiania się w mediach społecznościowych. 

Do rankingu trafiają też te marki, które zachwycają wizją swoich projektantów, proponują niebanalne rozwiązania, a jednocześnie potrafią odpowiedzieć na zapotrzebowanie klientów. Takim przykładem jest marka Chloé, która na nowo wylansowała trend boho, a jej kolekcja na sezon jesień-zima 2024/2025 była absolutnym hitem. Niemniej wyprzedziło ją aż 10 marek, które definiowały modę w ciągu ostatniego roku.

1. Miu Miu

Jako jedną z najpopularniejszych marek modowych wymienia się Miu Miu, czyli młodszą siostrę domu mody Prada. To Miu Miu odpowiada za wylansowanie nowych trendów i wskrzesiła swoje kultowe projekty, jak np. krótkie spódniczki, ciężkie buty typu worker oraz charakterystyczne mini torebki, które stały się ulubieńcami gwiazd i influencerów. Kolekcje Miu Miu wyróżniały się także kreatywnym wykorzystaniem warstw, co pozwalało noszącym na eksperymentowanie i wyrażanie indywidualności. Współpraca z marką New Balance nad zamszowymi sneakersami tylko przypieczętowała jej sukces.

Dowiedz się więcej: Miu Miu na szczycie modowych marek 

2. Loewe

Pod kierownictwem Jonathan Andersona marka Loewe zyskała miano jednej z najbardziej artystycznych marek luksusowych. Projekty, takie jak kultowe torby Puzzle oraz kolekcje inspirowane surrealizmem, sprawiają, że Loewe wyróżnia się na tle konkurencji. W 2024 roku marka zyskała na popularności dzięki niekonwencjonalnym akcesoriom, jak torby z nadrukami zwierząt i ubrania, które balansowały między rzeźbiarską formą a użytkowością.

3. Prada

Prada ponownie udowodniła, że jest ikoną wyrafinowanego minimalizmu. Marka zachwyciła w tym roku satynowymi butami mule, które stały się obowiązkowym elementem garderoby fashionistek. W kolekcjach pojawiły się również odważne wzory i intensywne kolory, które przełamywały typową dla Prady powściągliwość. Współpraca z młodymi artystami i sportowcami, takimi jak Caitlin Clark, nadała marce świeżości i zbliżyła ją do młodszej grupy odbiorców.

4. Saint Laurent

Saint Laurent w 2024 roku wyznaczył nowe standardy elegancji, proponując kolekcje pełne seksownej prostoty i wyrafinowanego luksusu. Anthony Vaccarello, dyrektor kreatywny marki, skupił się na podkreśleniu kobiecej sylwetki za pomocą odważnych krojów i materiałów, takich jak wzorzysty aksamit, tiul, żakardowe tkaniny czy skóra. Równocześnie marka wzmocniła styl biurowy, lansując marynarki oversize czy komplety, które pokochały miłośniczki elegancji.

5. Alaïa

Pod rządami Pietera Mulier, Alaïa odnotowała jeden z najlepszych sezonów w swojej historii. Modele, takie jak torba Le Teckel i siateczkowe baletki Mary Jane, stały się natychmiastowymi hitami sprzedaży. Charakterystyczna dla Alaïa zmysłowość i precyzja kroju przyciągnęły klientów, którzy poszukiwali wyjątkowych i ponadczasowych projektów. Marka z powodzeniem balansuje pomiędzy nostalgią a nowoczesnością, redefiniując swoją pozycję w branży.

6. Bottega Veneta

Bottega Veneta, znana ze swoich wyjątkowych wyrobów skórzanych, w 2024 roku kontynuowała swoją dominację dzięki torebkom w stylu intrecittato. W kolekcjach pojawiły się również odświeżone wersje kultowych modeli, co potwierdziło ich status jako inwestycji na lata. Marka, pod kierownictwem Matthieu Blazy, rozwija swoje minimalistyczne dziedzictwo, wprowadzając nowoczesne detale i innowacyjne materiały.

7. Jacquemus

W 2024 roku marka Jacquemus zyskała opinię tej, która umiejętnie łączy luz z elegancją. Charakterystyczne miniaturowe torebki Le Chiquito nadal stanowią przedmiot pożądania klientów, którzy chcą sięgnać mody wyższej, a kolekcje pełne naturalnych tkanin i odważnych krojów o surowej, geometrycznej formie wyróżniają się na tle innych marek luksusowych. Dzięki umiejętności tworzenia kampanii z wyrazistą estetyką Simon Porte Jacquemus nieustannie przyciąga uwagę nowych klientów.

8. Gucci

Pod kierownictwem Sabato Se Sarno marka Gucci skupiła się na reinterpretacji swojego dziedzictwa. Kolekcje łączyły klasyczne elementy, takie jak hafty i monogramy, z nowoczesnymi formami. Współpraca z gwiazdami sportu, takimi jak Jannik Sinner, a także odważne pokazy mody umocniły pozycję marki jako trendsettera w branży luksusowej.

9. The Row

Założona przez siostry Mary-Kate i Ashley Olsen marka The Row stała się ulubienicą gwiazd i influencerek. Hitem okazała się torebka Margaux, dostępna w nowych wersjach, którą modne minimalistki traktują niczym święty Graal. Na tle innych marek, The Row jawi się jako ta, która swoją prostotą i umiejętnością przebicia się do swoich klientów, przebija awangardowe wizje innych projektantów.

10. Valentino

Valentino zdecydowanie odżyło, odkąd stanowisko dyrektora kreatywnego zajął Alessandro Michele. Tchnął życie w dawne projekty, uzupełniając je o wyraziste, nowoczesne kolory, dodał koronki, tiul i inne modne materiały, takie jak zamsz, łączył szyk z elegancją i tak w ten sposób uderzył w gusta młodego pokolenia, którego zainteresowanie przyniosło Gucci zasłużoną renomę.

Czytaj także: H&M – kolekcje z projektantami. Z kim do tej pory współpracowali?

Zdjęcie główne: Spotlight/Launchmetrics, Loewe  

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES