noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

#CareerMonday Najczęściej zadawane pytania przez inwestorów, na które każdy powinien sobie odpowiedzieć

REKLAMA
noSlotData

Właściciele małych firm – oprócz posiadania kluczowych umiejętności oraz doświadczenia, powinni charakteryzować się dość zróżnicowaną wiedzą w najróżniejszych dziedzinach. Nikt nie wymaga bycia ekspertem od wszystkiego, jednak należy wiedzieć na tyle dużo, by móc swobodnie analizować kluczowe obszary swojej firmy. Ta wszechstronność może okazać się niezwykle pomocna przy identyfikowaniu mocnych oraz słabych stron działalności.

Oto sześć pytań na temat własnej firmy, na które każdy powinien być w stanie odpowiedzieć każdy przedsiębiorca.

Pytanie 1: Kto jest twoją konkurencją i co sprawia, że to ty jesteś lepszy?

By odpowiedzieć na to pytanie, konieczna będzie samokrytyczna ocena. Narzędziem, które to umożliwi jest analiza SWOT – pozwala to właścicielowi na łatwe zidentyfikowanie mocnych stron, słabości, możliwości i zagrożeń. Dzięki tej wiedzy drobni właściciele firm mogą bez przeszkód porównywać swoje przedsiębiorstwa z konkurencją.

Pytanie nr 2: Jakie były przychody twojej firmy za ostatni kwartał oraz ostatnie 12 miesięcy? Jaka była marża zysku?

Aby uzyskać te liczby – policz swoje przychody i wydatki według produktu lub typu usługi jaką oferuje Twoja firma. Odejmując wydatki od przychodów uzyskasz zysk. Możesz te wszystkie liczby uzyskać z rozliczeń podatkowych lub zapytać swojej księgowej. Ważna jest też marża, która powinna wynieść około 50% ceny produktu.

Pytanie nr 3: Ile pieniędzy tracisz/przepada miesięcznie i jak wykorzystasz wkład od inwestora?

Inwestorzy muszą wiedzieć jak oraz na co przeznaczysz ich pieniądze. Równie istotne jest to, ile z nich przepadnie, a także kiedy będą mogli oczekiwać zwrotu z inwestycji. Dobrze jest przygotować budżet przepływu środków pieniężnych, aby odpowiedzieć na te pytania. Dodatkowo przygotowany raport o odchyleniach budżetowych oraz o oczekiwanych wynikach może pokazać, że jesteś doskonale przygotowany pod kątem finansowym.

Pytanie nr 4: Jak dużo kapitału własnego oraz kapitału zewnętrznego jest w twoim biznesie?

Inwestorzy muszą wiedzieć, ile pieniędzy własnych oraz tych z zewnątrz znajduje się w firmie. Innymi słowy, jak wiele jest finansowane z kapitału własnego (pieniądze właściciela) lub zewnętrznego (pożyczone pieniądze). Pomocny może okazać się przegląd oraz analiza trendów, a także aktywów, pasywów oraz innych stosownych wskaźników, które ukażą kwoty i odsetki dla każdej kategorii.

Pytanie nr 5: Jak zamierzasz sprzedać swój produkt/usługę i jakie zmiany przewidujesz?

Plany marketingowe, które działały na początku działalności firmy, mogą się zmienić w późniejszych etapach na podstawie tak wielu czynników jak: gospodarka, konkurencja, nowe produkty lub usługi. Solidny biznes i plan strategiczny umożliwi codzienną pracę z jasnym kierunkiem na przyszłość. Żaden inwestor nie chce inwestować w firmę, która nie ma określonego planu marketingowego – bez marketingu nie ma biznesu.

Pytanie nr 6: Jak twój produkt dotrze z miejsca wytworzenia do celu?

Kluczem do sprawnej dystrybucji jest poznanie najlepszych źródeł koniecznych przy dystrybucji produktów i usług oraz jak najskuteczniejsze wykorzystanie całego kanału dystrybucji w zakresie procesów, czasu, kosztów. Dokonaj dokładnego przeglądu systemu zarządzania łańcuchem dostaw firmy. Może to poprawić działanie, obniżyć koszty i zmniejszyć zmarnowany czas oraz włożony wysiłek.

Pytania te to tylko narzędzie pomocnicze – trudno znaleźć jeden, wzorowy plan na osiągnięcie sukcesu. Pomimo tego, odpowiadając na te kilka pytań, możemy ułatwić swój start, a także znacznie lepiej przygotować się do tworzenia strategii swojego biznesu. Znając tak bazowe informacje na temat funkcjonowania na rynku, podejmowanie kolejnych kroków może okazać się mniej stresujące i prostsze.

>>> Czytaj również: #CareerMonday 7 rzeczy, które kobiety sukcesu robią każdego dnia

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES