Kantar opublikował elitarne zestawienie BrandZ Most Valuable GloPobal Brands, w którym przedstawił najcenniejsze marki świata za 2024 rok. Wartość triumfatora najnowszej edycji rankingu przekroczyła bilion dolarów.
Przeczytaj również: „Firmie naprawdę zależy” – Daniel Ervér, prezes i CEO Grupy H&M o najważniejszych wartościach, wierze w ludzi i świadomych wyborach modowych
Najcenniejsze marki świata 2024. Wyniki Kantar BrandZ
Kolejny rok z rzędu zwycięzcą rankingu pozostaje Apple. Wartość amerykańskiego giganta wyniosła 1,015 bln dolarów (wzrost o 15 proc. rok do roku). Na drugim miejscu uplasował się Google z wyceną 753 mld dolarów. Zestawienie trzech najcenniejszych marek świata zamyka Microsoft, którego wartość wyniosła 712 mld dolarów.
– Marka Apple, z wyceną na poziomie 1 biliona dolarów, wykazała się niezwykła odpornością w obliczu trudnych warunków rynkowych. Udowodniła, że warto za nią płacić cenę premium, wskazując jednocześnie, że marki, które odpowiadają na potrzeby konsumentów w znaczący dla nich i wyróżniający sposób są najlepiej przygotowane na wyzwania współczesnej gospodarki – wyjaśnia Dorota Cudna-Sławińska, CCO & board member Kanatr Polska.
Louis Vuitton okazał się najwyżej sklasyfikowaną marką modową w tegorocznym rankingu stworzonym przez Kantar. Z wyceną na poziomie 129 mld dolarów zajmując dwunaste miejsce. W pierwszej pięćdziesiątce znalazły się również Hermès (17. miejsce), Nike (27. miejsce), Chanel (36. miejsce).
10 najcenniejszych marek świata w 2024 r. [Kantar BrandZ]
1. Apple – 1,015 bln dolarów
2. Google – 753 mld dolarów
3. Microsoft – 712 mld dolarów
4. Amazon – 576 mld dolarów
5. McDonald’s – 221 mld dolarów
6. Nvidia – 201 mld dolarów
7. Visa – 188 mld dolarów
8. Facebook – 166 mld dolarów
9. Oracle – 145 mld dolarów
10. Tencent – 135 mld dolarów
Przeczytaj również: Sponsorzy piłkarskiej reprezentacji Polski. Wśród nich modowy gigant
Jak powstaje ranking Kantar BrandZ ?
BrandZ łączy w sobie rygorystycznie analizowane dane rynkowe agencji Bloomberg z obszernymi informacjami zbieranymi od ponad 3,8 mln konsumentów z całego świata, które obejmują ponad 17,5 tys. różnych marek na 51 rynkach. Wywiady te dotyczą tysięcy globalnych marek konsumenckich oraz marek z segmentu business-to-business.
Zdjęcie główne: Unsplash