W zaskakujących i trudnych czasach warto odnaleźć radość z doświadczania każdej chwili. W pełnym dystansu i nieco przewrotnym spocie, Answear zachęca klientów do odkrywania siebie i otaczającego świata, rezygnacji z nudy i presji konwenansów, zarówno tych w modzie, jak i dotyczących naszego życia. W najnowszej realizacji, marka daje impuls do działania – lifespiracje zaczynają się właśnie tu i teraz.
W zgodzie ze sobą czy z trendami?
Na pierwszy rzut oka najnowszy spot Answear pełen jest najgorętszych trendów 2023 roku. Metaliczne tkaniny mienią się w południowoafrykańskim słońcu, a buty na olbrzymiej platformie postukują w rytmie, pełnego optymistycznej energii, singla Kid Cudi’ego „Surfin’”. Różnorodność i zmieniające się jak w kalejdoskopie stylizacje są jednak więcej, niż tylko prezentacją hitów sezonu. Stanowią one pretekst do dyskusji o trendach, własnym stylu i byciu sobą.
„Kiedyś przejmowaliśmy się tym, co należy robić, a czego absolutnie nie wolno. Dziś zachęcamy do eksperymentowania, poszukiwania, testowania różnych form, w zależności od naszego humoru, oczekiwań czy okazji. W modzie, jak i w życiu, ważna jest też zabawa i dystans. Odrobina nieszablonowego podejścia nam nie zaszkodzi.” – mówi Katarzyna Kaczmarczyk, Marketing Manager Answear.
Bez sztampy i bez presji
Konwenanse nie muszą nas ograniczać. A gdyby nagiąć niektóre zasady i odważyć się na biały dres zamiast sukni ślubnej? Albo włożyć fantazyjny garnitur na wypad na ryby? Takie sceny przewijają się w spocie Answear, który opowiada nie tyle o roli dress code’u i formalności w ubiorze, co o sensowności dostosowywania się do społecznych oczekiwań. Oczywiste sytuacje, aż proszą się o nieoczywiste podejście i stworzenie ich na nowo – po swojemu. Marka w najnowszej realizacji zachęca, aby robić to z szacunkiem i poszanowaniem różnorodności, która panuje zarówno w trendach, jak i wśród ludzi. Jedni maja ochotę iść całkowicie pod prąd, inni niekoniecznie chcą przekraczać wszystkie granice , a jedynie je umiejętnie przesunąć.
Smart rebel z dystansem
Bohaterowie spotu Answear biorą ślub na własnych zasadach, organizują pełną blichtru randkę na SUPie, biegają radośnie wśród gęsi, nie zważając na elegancki strój. Wychodząc poza znany większości schemat, udowadniając, że życie ma się tylko jedno i warto przeżyć je w zgodzie z własnymi wartościami, a nie tak, jakby chcieli tego inni ludzie.
„Każdy z nas kreuje życie na swój sposób. Każdego inspiruje coś innego, a lifespiracje może znaleźć wszędzie. W Answear niczego nie narzucamy. Pokazujemy różne punkty widzenia i konteksty, zachęcamy do spojrzenia na siebie i świat z nieco innej perspektywy, pełnej humoru i dystansu.” – dodaje Katarzyna Kaczmarczyk.
Dystans – to słowo klucz. Dzięki niemu możemy być sobą nawet w kryzysowych momentach, kiedy cały świat sprzymierza się przeciwko nam lub wywiera na nas presję. To on pozwala nam na szanowanie swoich i cudzych wyborów, powstrzymanie się od niepotrzebnej krytyki i ocen. Z dystansem i na luzie – tak można interpretować najnowszy spot Answear.
O kampanii
Kampania wystartowała 17 kwietnia 2023 r. w 11 krajach, w których działa answear.com: Polsce, Czechach, Słowacji, Ukrainie, Węgrzech, Rumunii, Bułgarii, Chorwacji, Grecji, Cyprze oraz Słowenii. Działania reklamowe obejmą swoich zasięgiem telewizję oraz Internet (display). Za kreację i koncept kreatywny odpowiedzialna jest agencja Feeders Agency, za zakup mediów na rynku polskim i części rynków europejskich: dom mediowy OMD. Spot wyreżyserowany przez Alana Willmanna i wyprodukowany przez Warsaw Creatives, zrealizowano w RPA. Stylizacje stworzył Łukasz Witek, Główny Stylista Answear.