Facebook jest w trakcie testowania nowego narzędzia e-commerce, które ma ułatwić użytkownikom zakupy przez portal społecznościowy. Narzędzie ma być odpowiedzią na zbyt długi czas ładowania się tradycyjnych stron, co według badań denerwuje użytkowników i wpływa na częstotliwość dokonywania transakcji ostatecznego zakupu. Nowe narzędzie Canvas ma pomóc w szybszym ładowaniu stron. Przy okazji pozwoli na całościowe zaprezentowanie produktu (ze szczególnym uwzględnieniem możliwości urządzeń mobilnych), umożliwi przejrzenie kilku różnych produktów naraz, ułatwi również doprowadzenie transakcji do końca. Klikanie w kolejne produkty nie “wyrzuci” użytkownika z Facebooka.

Na swoich stronach Facebook zamierza również stworzyć nową zakładkę “Shop”. Będzie grupowała fanpages marek, które będą chciały bezpośrednio przez Facebook udostępniać swoje sklepy online.
Projekt ma charakter testowy, na razie działa w USA.
mat. prasowe