noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Mężczyzna w białej koszuli i czarnej marynarce wyciąga dłoń

Polska spółka przejmuje znane marki odzieżowe

REKLAMA
noSlotData

Notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka Monnari Trade złożyła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o przejęcie kontroli nad podmiotem posiadającym w swoim portfelu znane marki odzieżowe. Dla założonego w 2000 roku polskiego przedsiębiorstwa jest to ważny ruch, mający pozwolić mu na eksplorację kolejnej kategorii produktowej.

O Monnari Trade. Przychody, zyski, sytuacja na giełdzie

Choć historia spółki akcyjnej Monnari Trade rozpoczęła się w 2000 roku, warto podkreślić, że marka Monnari została założona dwa lata wcześniej. Miało to miejsce w 1998 roku. Od początku swojej działalności notowany na GPW w Warszawie podmiot koncentruje się na produkcji oraz sprzedaży damskiej odzieży. Grupą docelową Monnari są kobiety, które przekroczyły już 30. rok życia. W 2023 roku spółka wypracowała skonsolidowane przychody na poziomie 309,64 mln zł. W tym samym okresie jej zysk operacyjny wyniósł 19,28 mln zł zł. Z informacji płynących z zarządu Monnari Trade wynika, że wygenerowane wyniki za zeszły rok był zadowalające. Jedynym zgrzytem jest rentowność, która wyniosła 5,9 proc., podczas gdy jej planowany poziom miał być dwucyfrowy.

Jak w ostatnim czasie prezentuje się kurs spółki? Na przestrzeni ostatnich pięciu dni akcje Monnari Trade tanieją o 9,24 proc. do 5,70 zł. Spore załamanie walory zanotowały podczas dzisiejszej sesji. O godzinie 9:00 były one warte 6,10 zł, by już o godzinie 9:45 spaść do 5,54 zł za akcję. Przed godziną 11:00 wartość walorów omawianej spółki wzrosła do 5,70 zł. Od startu poniedziałkowych notowań akcje są jednak na ponad 6-proc. minusie. Najwyższy kurs spółki odnotowany w ostatnich pięćdziesięciu dwóch tygodniach wynosi 7,16 zł. Najniższy obserwowany w tym samym okresie 4,76 zł.

Przeczytaj również: Czy branża mody ukrywa wstydliwą prawdę o nadprodukcji ubrań? Ten raport może zaskoczyć 

Monnari Trade chce przejąć znaną spółkę. O jakie marki polski podmiot wzbogaci swój portfel?

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek o przejęcie kontroli przez Monnari Trade nad Hemoca Holdings Limited oraz nad jej spółką zależną pod firmą KOMEX S.A. Bieżący stan sprawy określony jest przez UOKiK jako “w toku”. Żadne szczegóły transakcji nie zostały ujawnione. Wiadomo natomiast, że Monnari Trade interesuje operacja, pozwalająca spółce zasilić portfel markami oferującymi ubrania i akcesoria dla dzieci.

Polska spółka, notowana od 2006 roku na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, liczy na pozytywne rozpatrzenie wniosku. W opublikowanym komunikacie czytamy, że mógłby on doprowadzić do pozyskania kontroli nad markami 5.10.15., Max & Mia, Lincoln &Sharks oraz linią odzieży dedykowanej całym rodzinom pod marką Family Concept by 5.10.15. Jak twierdzą osoby związane z Monnari Trade, przejęcie pozwoliłoby spółce otworzyć się na nowy segment. Ma to być ważny elementem rozwoju całej grupy.

mat. prasowe

Co wiemy o markach 5.10.15., Max & Mia i Lincoln & Sharks?

To co z pewnością łączy marki 5.10.15., Max & Mia i Lincoln & Sharks to wspólny właściciel, którym jest KOMEX S.A. Skoncentrujmy się jednak na pojedynczych branach. Początki marki 5.10.15. sięgają 1992 roku. Jak się okazuje już od ponad 30 lat funkcjonuje ona na rynku, oferując akcesoria oraz odzież dla najmłodszych. Jej niewątpliwą siłą jest znajomość rynku. To między innymi dzięki niej udało jej się rozwinąć sieć do blisko 260 stacjonarnych salonów rozmieszczonych po całej Polsce.

To co charakteryzuje 5.10.15. to również od lat sprawdzające się działania oparte o umowy franczyzowe oraz będąca jej siłą napędową sprzedaż poprzez platformę multibrandową. To właśnie tam znajdziemy produkty Max & Mia i Lincoln & Sharks. Brandów proponujących produkty z tej samej kategorii tematycznej co 5.10.15., które przez swój wiek nie zdążyły zagościć na rynku w takim stopniu, jak ich starsza siostra.

mat. prasowy

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES