“Niedawna kampania kosmetyczna Gucci z udziałem Ellie Goldstein, modelki z zespołem Downa, stała się hitem w sieci i wzbudziła euforyczne reakcje. Mimo to niepełnosprawność jest wciąż niedostatecznie reprezentowana w świecie mody.
„W świecie, w którym koncepcja tego, co jest piękne, a co nie, staje się coraz bardziej zawężona, trzeba być młodym, chudym, a najlepiej blondynką, oczywiście bladoskórą” – pisał słynny projektant Alexander McQueen w wydanym przez niego gościnnie numerze „Dazed & Confused” z 1998 roku. Na okładce pisma znalazła się wówczas modelka Aimee Mullins, która pozowała, stojąc na protezach nóg. W środku zaś na czytelników czekał 14-stronicowy artykuł poświęcony niepełnosprawnym modelkom.
Od premiery tego numeru magazynu upłynęło ponad 20 lat, a w kwestii promowanego w głównym nurcie kanonu piękna niewiele się zmieniło.
Mimo to wiele osób z branży mody stara się zakwestionować mit, że „różnorodność się nie sprzedaje”. Przykładem jest tu Laura Johnson, która razem ze swoją szwagierką Zoe Proctor założyła agencję Zebedee Management reprezentującą osoby z niepełnosprawnościami. Johnson jest wykwalifikowaną pracowniczką socjalną, ma więc doświadczenie w pracy z wrażliwymi dorosłymi i dziećmi” – Wysokie Obcasy
[button color=”” size=”large” type=”” target=”_blank” link=”https://www.wysokieobcasy.pl/wysokie-obcasy/7,161873,26202657,modelka-z-zespolem-downa-zrobila-furore-czy-moda-otwiera-sie.html?fbclid=IwAR0YBZqer-5VDjZswHNYX6z9LNESvJMtnd3_YW7OTbOj0GH1UQwLOTtnrsA&disableRedirects=true”]CZYTAJ WIĘCEJ[/button]