noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Moda w trzecim wymiarze – rozszerzona rzeczywistość i druk 3d w modzie

REKLAMA
noSlotData

Zagraniczne media poświęcone nowym technologiom, takie jak TechCrunch czy TechInsider postrzegają trzeci wymiar: Virtual Reality (wirtualna rzeczywistość), Augmented Reality (rozszerzona rzeczywistość) czy druk 3D, jako wynalazki, które w najbliższych latach odegrają duże znaczenie w życiu marketerów, ale i artystów. Obserwując dynamikę rozwoju tych osiągnięć ludzkiej myśli, z wielkim entuzjazmem wyczekuję na to, jaką rolę odegrają one w branży modowej.

AR (rozszerzona rzeczywistość), a modowe realia

Augmented Reality, Virtual Reality oraz 3D/4D printing rozwijają się już od kilku, a nawet kilkunastu lat. Nie są to nowe wynalazki, lecz dopiero od kilku sezonów rozpatruje się je jako te, które mają realną możliwość wpłynięcia na pracę producentów mediów oraz sposób ich konsumowania. Z punktu widzenia użytkownika, AR umożliwia interakcję jego oraz otoczenia z aplikacją poprzez wyświetlanie na ekranie telefonu lub komputera komunikatów „wywołanych” światem rzeczywistym.

Interesujące przykłady AR w modzie

Aby „uzyskać” rozszerzoną rzeczywistość należy dysponować kamerką internetową oraz (zazwyczaj) dedykowaną ku temu aplikacją. Jednym z pierwszych przykładów użycia rozszerzonej rzeczywistości w branży modowej jest Burberry Kisses, kampania marketingowa szminek tej marki. Ta zrealizowana w 2013 roku kreacja brytyjskiego domu mody, umożliwiała odbiorcom ich listy mailingowej wysłanie maila oraz przypieczętowanie go pocałunkiem. Kampania wykorzystywała popularne już w tym czasie smartphone’y oraz kamerki laptopów. Niemal standardem w branży stały się wirtualne przymierzalnie, takie jak te od Converse czy Tiffany.burberry_kisses

Z raczej mizernym do tej pory rezultatem, podejmowane są także próby tworzenia bardziej zaawansowanych aplikacji tego typu, wykorzystujących możliwości Xbox Kinect oraz tak zwanych wirtualnych luster. Technologie te działają jednak coraz dokładniej. Powstają również produkty takie Styliff, umożliwiający wirtualne mierzenie ubrań przy pomocy telefonu. We wrześniu tego roku, duet Hector&Karger przy współpracy z Mateuszem Kaczorowskim z House of Duck oraz Tap2C, Viva! Moda i Estee Lauder stworzyli pierwszy interaktywny lookbook łączący możliwości AR  z m-commerce. Kreacja umożliwiała wyświetlenie modelu 3D każdego ujęcia sesji zdjęciowej opublikowanej w Viva! Moda oraz na Elle.pl.

Czytaj dalej…

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES