Metaverse to przestrzeń wirtualnego świata, której potencjał zaczynają dostrzegać coraz więcej firm, a co za tym idzie, w coraz większym stopniu włączają go do swoich modeli biznesowych. Wzrost liczby stanowisk, dotyczących meta-przestrzeni, świadczy nie tylko o dynamicznym rozwoju metawersum, ale również o nowych, potencjalnych miejscach pracy. Czy metaverse stanie się miejscem pracy jutra?
W październiku spółka Facebook (obecnie Meta), zobowiązała się do stworzenia nowych miejsc w przestrzeni metaverse. Gigant mediów społecznościowych planuje zatrudnienie 10 000 osób w Europie, w ciągu najbliższych pięciu lat. Na stronie internetowej Mety pojawiają się pierwsze oferty pracy z dopiskiem „metaverse”.
Meta nie jest jedyną firmą, która planuje podbój nowej przestrzeni cyfrowej. Giganci odzieżowi, tacy jak Nike, Gucci, czy Balenciaga, również tworzą stanowiska w metaverse. W ciągu ostatnich dwóch tygodni Nike opublikowało pięć ofert pracy, które bezpośrednio dotyczyły przestrzeni metaverse.
Kolejnym i najnowszym przykładem jest Disney, który również tworzy pierwsze stanowiska w wirtualnej meta-przestrzeni. Zdaniem Business Insider, Disney pracuje obecnie nad Disney Enterprises, czyli symulatorem wirtualnego świata, który umożliwi uczestniczenie w trójwymiarowej przestrzeni fizycznej.