Jedna z najpopularniejszych brytyjskich marek Marks&Spencer stworzyła podcast, w którym zdradza kulisy swoich działań. Jego gospodynią jest PR managerka marki, Rachel Silver.
Marks&Spencer idzie z duchem czasu i próbuje wyjść z kryzysu, który zmusił markę do wycofania się z kilku rynków na świecie. M&S zwiększyło aktywność w sieci i promowało się podczas ważnych wydarzeń, na przykład ślubu księcia Harry’ego i Meghan Markle (tymczasowa zmiana nazwy na Markle&Sparkle) czy mistrzostw świata w piłce nożnej (ubieranie trenera angielskiej kadry – Garetha Southgate’a). Teraz nadszedł czas na stworzenie własnego podcastu.
Jego pierwszy odcinek, zatytułowany The Cotton Challenge, opowiada o sposobach pozyskiwania organicznych surowców do produkcji odzieży. Zawiera wywiady z dyrektorem programu Plan A Mike’em Barrym i Leną Staafgard, dyrektor ds. operacyjnych inicjatywy Better Cotton.
Planowane są trzy serie podcastu po sześć odcinków – pierwsza z nich będzie poświęcona zrównoważonemu rozwojowi i przedstawieniu ekologicznego programu Plan A. Druga będzie dotyczyła historii High Street i będzie powstawać we współpracy z archiwum Marks&Spencer w Leeds. Temat trzeciej serii nie został jeszcze ustalony. Każdy z odcinków prowadzi Rachel Silver – była dziennikarka BBC i radia LBC oraz obecna PR managerka marki. W każdym odcinku towarzyszyć jej będą goście ze świata biznesu, politycy i członkowie organizacji pozarządowych.
Jesteśmy zasypywani prośbami o więcej informacji na temat kampanii, nad którymi pracujemy – mówi Rachel Silver. Podcast to świetny sposób na udostępnienie tych informacji klientom, akcjonariuszom, współpracownikom i dziennikarzom.
Podcastu można słuchać na iTunes i stronie Marks&Spencer.