Wideo jako narzędzie PR
Materiały wideo stały się już równoprawną formą przekazywania informacji. Coraz częściej w sieci popularyzowane są krótkie formy reporterskie, które stają się atrakcyjnym i wiarygodnym dla klienta źródłem informacji. Takie formy przekazu cieszą się nawet zainteresowaniem wśród polityków, sportowców i celebrytów. Od jakiegoś czasu materiały wideo stają się podstawowym medium komunikacji prowadzonej poprzez kanały YouTube i social media. Jak wynika z badania Cisco® Visual Networking Index (VNI) Forecast (2011-2016), w 2016 roku transmisja wideo w Internecie osiągnie wartość 1,2 mln minut (833 dni lub ponad 2 lata) na sekundę.
75% Polaków najchętniej ogląda materiały o charakterze rozrywkowym.
Jak wynika z raportu „Tradycyjna telewizja nie ma szans na sukces w sieci”, opublikowanym na zlecenie telewizyjnej agencji informacyjnej Newsrm.TV, najchętniej oglądanymi przez Polaków materiałami są te o charakterze rozrywkowym. Aż 75 proc. respondentów wybiera takie nagrania. Na drugim miejscu plasują się wideo informacyjne, a na trzecim poradnikowe. Internet ma nie tylko bawić, rozśmieszać i pozwolić odprężyć się po ciężkim dniu pracy, ale również dostarczać najświeższe informacje w przystępny sposób. Nagrania newsowe częściej oglądają respondenci w wieku 50 lat+ niż młodzież w wieku 15-18 lat. Znaczące dla Polaków są również materiały o charakterze poradnikowym, które chętniej oglądają kobiety (62 proc.), niż mężczyźni (52 proc.).
Materiał przygotowany przez Procontent Commmunication
Procontent Communication jest firmą doradczą w dziedzinie PR i komunikacji należącą do jednej z największych światowych sieci firm public relations Global Reach PR, która poprzez 35 oddziałów na pięciu kontynentach oferuje swoim klientom prowadzenie globalnych kampanii komunikacyjnych. Główna siedziba Sieci mieści się w Londynie.
Więcej informacji o agencji na stronie www.procontent.pl.