noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Karl Lagerfeld, projektant domu mody Chanel, pozostawił po sobie o wiele więcej niż ponadczasowe wizje i ikoniczne projekty francuskich domu mody. Jego autorska marka do dziś utrzymuje silną pozycję na rynku, przyciągając do siebie miłośników luksusu w awangardowym wydaniu. 

Marka Karl Lagerfeld, czyli legenda wiecznie żywa

REKLAMA
noSlotData

Karl Lagerfeld pozostawił po sobie o wiele więcej niż ponadczasowe wizje i ikoniczne projekty dla francuskich marek. Jego autorska marka do dziś utrzymuje silną pozycję na rynku, przyciągając do siebie miłośników luksusu w awangardowym wydaniu. 

Karl Lagerfeld był jednym z najbardziej wpływowych i ikonicznych projektantów mody XX i XXI wieku. Jego kariera rozpoczęła się w latach 50. XX wieku, a przez kolejne dekady stworzył projekty dla wielu domów mody, w tym Chanel, Fendi i Chloé. W 1984 roku założył własną markę, która szybko stała się jedną z najbardziej popularnych na świecie.

Karl Lagerfeld: wizjoner mody

Karl Otto Lagerfeld urodził się w Hamburgu w 1933 roku. Już od najmłodszych lat pasjonowała go moda i projektowanie. W 1954 roku współpracując z domem mody Yves Saint Laurent wygrał konkurs organizowany przez Międzynarodowy Sekretariat Wełny, a jego projekt damskiego płaszcza został zaprezentowany w Paryżu. To wydarzenie zapoczątkowało jego międzynarodową karierę. 

W latach 50. i 60. Lagerfeld współpracował z wieloma domami mody, w tym Balmain, Patou i Chloé. W 1965 roku został dyrektorem artystycznym Fendi, gdzie pracował aż do swojej śmierci w 2009 roku. Lagerfeld pod szyldem Fendi stworzył wiele ikonicznych projektów, w tym charakterystyczne torby Baguette i szale z motywem logo marki. 

W 1983 roku Karl Lagerfeld został obsadzony na stanowisku dyrektora artystycznego francuskiego domu mody Chanel. Jego projekty dla tej marki przywróciły jej dawną świetność i sprawiły, że stała się jednym z najbardziej pożądanych domów mody na świecie. Lagerfeld połączył w swoich projektach klasyczny styl Coco Chanel z nowoczesnymi akcentami. Dzięki niemu na nowo narodził się słynny tweedowy kostium Chanel, a także inne kultowe projekty marki, takie jak mała czarna i perły.

W 1984 roku Lagerfeld założył własną markę, która szybko stała się jedną z najbardziej popularnych na świecie. Kolekcje marki Karl Lagerfeld wyróżniał nowoczesny i awangardowym styl. Lagerfeld często wykorzystywał w swoich projektach elementy popkultury, takie jak logotypy znanych marek czy postacie z komiksów.

Karl Lagerfeld zmarł w 2019 roku w wieku 85 lat. Jego śmierć wywołała ogromne poruszenie w świecie mody. Projektant pozostał był niekwestionowaną ikoną branży, a jego twórczość z pewnością będzie stanowić inspirację dla kolejnych projektantów przez długie lata. 

Karl Lagerfeld – co to za marka?

Karl Lagerfeld założył własną markę w 1894 roku pod szyldem „Lagerfeld Gallery”. W 2007 roku firma zmieniła nazwę na „Karl Lagerfeld”. Autorska marka stała się furtką dla twórcy do tworzenia ciekawych awangardowych projektów, zgodnych z jego estetyką. Pod swoim nazwiskiem Lagerfeld tworzył często utrzymane w charakterystycznej czarno-białej kolorystyce projekty, która zresztą należała do jego ulubionych. Na ubraniach i dodatkach często pojawiało się nazwisko czy kreskówkowy wizerunek projektanta. Niemniej często Lagerfeld umieszczał na nich wizerunek ukochanej kotki Choupette. Szereg projektów Lagerfelda idealnie wpisywało się we francuski styl z rockowym pazurem. Do dziś twórczość wizjonera stanowi odpowiedź na potrzeby młodych miłośników awangardowego stylu i nowoczesnego wzornictwa. 

Śmierć niemieckiego projektanta nie przeszkodziła w dalszym rozwoju jego autorskiej twórczości. Marka do dziś plasuje się wśród dobrze rozpoznawanych i chętnie wybieranych luksusowych brandów. Obecnie kolekcje marki Karl Lagerfeld są dostępne w ok. 120 sklepach na całym świecie, m.in. w Paryżu, Londynie, Nowym Jorki i Szanghaju. 

W 2022 roku spółka całkowicie przeszła w ręce amerykańskiego koncernu odzieżowego G-III Apparel Group Ltd. za 210 milionów dolarów w gotówce. Przejęcie pełni udziałów opiewało na kwotę 210 milionów dolarów. Wcześniej, bo w 2016 roku spółka weszła w posiadanie 16 proc. akcji. Transakcja z ubiegłego roku i przejęcie 81 proc. udziałów uczyniło G-III Apparel całkowitym właścicielem marki Lagerdelda. Ruch ten zasilił portfolio spółki o kolejną markę luksusową, która dołączyła do takich marek jak DKNY czy Sonią Rykiel. 

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES