Świętując 25-lecie pracy artystycznej, Maciej Zień, jeden z czołowych polskich projektantów, ogłasza wyjątkową współpracę z producentem biżuterii luksusowej SAVICKI. Marki będą współtworzyć kunsztowne projekty, które w duchu wspólnych wartości, stworzą pole do połączenia świata mody i wartościowych kamieni. Jak wspólnie zapowiadają, to pierwszy tego typu projekt w polskiej branży.
Przeczytaj również: Prezes zarządu marki Savicki „Dużym wyzwaniem jest, by będąc na stołku lidera, nie zatrzymać się” [wywiad]
Dwadzieścia pięć lat twórczości Maciej Zień uczcił kolekcją „Black and White Symphony”, którą zaprezentował na deskach warszawskiej Opery Narodowej. Jeden z najbardziej cenionych polskich twórców mody przedstawił 39 sylwetek, stawiając na monochromatyczne propozycje będące hołdem kobiecości w jej różnorodnych wydaniach. Finał pokazu zwieńczył projekt sukni ślubnej, będącej zapowiedzią nowej ekscytującej współpracy polskiego projektanta.
Maciej Zień połączy siły z polskim producentem biżuterii luksusowej, marką SAVICKI. Współpraca ta będzie dla obydwu polskich marek, które przez lata budują silną pozycję na rynku, rozpoczęciem nowych rozdziałów w swojej historii i trwałym spojeniem dwóch gałęzi segmentu luksusowego: biżuterii i mody. – Moim marzeniem było znaleźć partnera biżuteryjnego, który byłby otwarty nie tylko uświetniać biżuterią moje pokazy mody, ale nawiązać z moją marką głębszą, długofalową współpracę – podkreślił Maciej Zień w rozmowie z Fashion Biznes. Efektem współpracy obu marek ma być stworzenie wspólnych projektów łączących kunszt jubilerski z wysoką modą.
Pierwszym krokiem na wspólnej drodze było stworzenie sukni ślubnej zaprezentowanej podczas jubileuszowego pokazu Macieja Zienia. Projekt został wysadzony kryształami marki SAVICKI. – Do stworzenia sukni ślubnej wykorzystaliśmy moissanity, będące doskonałą alternatywą dla diamentów. Wybraliśmy je ze ze względów bezpieczeństwa, bowiem przy wykorzystaniu 50 karatów kamieni, wartość sukni przekroczyłaby ponad pół miliona złotych. Jest to jednak wskazanie kierunku, w którym planujemy pójść wspólnie z Maciejem Zieniem – tłumaczy w rozmowie z Fashion Biznes prezes zarządu marki SAVICKI, Tomasz Osman. – Moissanity są wyjątkowymi kamieniami ze względu na swój blask, trwałość i urzekające podobieństwo do diamentów. Tym projektem, chcemy pokazać, jak można bawić się mogą z wykorzystaniem pięknych kamieni, tworząc unikatowe, szlachetne kreacje – podkreśla.
– W naszym projekcie biżuteria nie jest dodatkiem, a częścią kreacji. To bez wątpienia coś unikatowego, czego nikt w Polsce wcześniej nie wykonał – zaznacza Maciej Zień, podkreślając, iż współpraca jubilerem otwiera mu nowe możliwości tworzenia kompleksowych i doskonale skomponowanych stylizacji dla swoich klientek.
Wspólny projekt Maciej Zień x SAVICKI – czego możemy się spodziewać?
Maciej Zień i Tomasz Osman podkreślają, że ślubna kreacja to jedynie zapowiedź wyjątkowego projektu, którego efekty poznamy w przyszłym roku. W ramach współpracy suknie projektu Macieja Zienia będzie można ozdobić kamieniami szlachetnymi marki SAVICKI. Marka jubilerska słynąca ze starannej selekcji kamieni i diamentów, będzie gwarantem najwyższej jakości projektów ślubnych. Kamienie szlachetne, które ozdobią projekty polskiego twórcy mody, nie tylko dodadzą blasku na ślubnym kobiercu, ale staną się wyjątkową pamiątką rodową.
– Jesteśmy bardzo wdzięczni za tę współpracę, która z pewnością przyniesie niesamowite wspólne korzyści. Mamy dokładnie te same wartości i tę samą wizję. Maciej Zień chce zmienić postrzeganie mody na arenie polskiej, jak i międzynarodowej. My, z kolei, sposób postrzegania diamentów. Kolekcja, którą będziemy wspólnie tworzyć, z pewnością zaskoczy – zapowiedział Tomasz Osman. Bardzo mnie to cieszy że będę mógł zrealizować swoje marzenia które już mam w głowie. Tylko czekam, kiedy będę mógł je przelać na papier i poznać też tajniki świata biżuterii – dodał Maciej Zień.
SAVICKI – miłość do diamentów od pokoleń
SAVICKI to polska marka jubilerska, której początki działalności sięgają 1965 roku. Sercem rodzinnej firmy stał się lubelski zakład jubilerski założony w 1976 roku przez Kazimierza Sawickiego. Dziś, po niemal 50 latach działalności, firma plasuje się wśród najszybciej rozwijających się marek segmentu Wedding & Entertaintment w Polsce. Aktualnie prowadzi sześć salonów jubilerskich w największych miastach: Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach, Gdańsku i Zielonej Górze.
Przez dekady pracy, celem marki SAVICKI było tworzenie produktów jak najwyższej jakości, kultywując wieloletnie tradycje, klasyczne rzemiosło i techniki przekazywane z pokolenia na pokolenie. Za opowieścią o rodzinnej tradycji, stoi również cel uczynienia biżuterii symbolem i wyrazem miłości. Wśród luksusowej oferty polskie producenta, szczególnie wyróżniają się pierścionki zaręczynowe z linii The Light i The Jorney, które cechuje innowacyjna konstrukcja. Rozpoczęcie współpracy z Maciejem Zieniem będzie nowym rozdziałem dla marki SAVICKI, który wprowadzi ją w świat mody.
Zdjęcie główne: mat. prasowe
Przeczytaj również: MARTINI inspiruje świat mody. „Zależało nam na mocnym zakończeniu tego roku, w którym świętowaliśmy 160-te urodziny”