Po kredyty sięgają zarówno klienci indywidualni, jak i firmy wszystkich branż. Niektóre służą do zakupu sprzętów, część przeznacza się na rozwój lokalu, a jeszcze inne pozwalają szkolić pracowników. W przemyśle modowym również sięga się po formy pomocy od banków, w tym po konsolidację. Na czym ona polega?
Materiał sponsorowany
Na czym polega konsolidacja?
Kredyt konsolidacyjny to coś, co powstało z myślą o osobach z kilkoma czy nawet kilkunastoma zadłużeniami. Usługa bankowa polega na spojeniu wszystkich pożyczek w jedną i sprowadzenia wielu rat do jednej spłaty raz w miesiącu. Atutem tego rozwiązania jest fakt, że rata skonsolidowana jest niższa od sumy dotychczas uiszczanych zobowiązań.
Można zatem stwierdzić, że kredyt konsolidacyjny powstał po to, aby ułatwić spłatę innych pożyczek. Przy okazji sam w sobie jest kolejnym zobowiązaniem, w ramach którego to bank rozdysponowuje środki klienta do odpowiednich placówek. Zazwyczaj w ramach konsolidacji da się połączyć tylko kredyty od banków czy debety na koncie, ale niektóre instytucje pozwalają także na uwzględnienie pożyczek pozabankowych.
Oferty konsolidacji proponuje niemal każdy bank w Polsce. To bardzo popularna usługa, z której mogą skorzystać osoby wykazujące zdolność kredytową. Czym ona jest? Jej wyliczeniem zajmuje się bank, a świadczy ona o tym, czy klient będzie w stanie spłacić zaciągane zobowiązanie na bazie dostarczonych informacji o swojej sytuacji finansowej.
W szacowaniu zdolności kredytowej istotne są takie kwestie jak zarobki, rodzaj zatrudnienia, liczba osób na utrzymaniu, comiesięczne koszty życia, wiek, a nawet stan cywilny. Bank najlepiej ocenia umowy o pracę na czas nieokreślony, a krytycznym okiem spogląda na umowy cywilnoprawne. Im stabilniejszy typ zatrudnienia, tym lepiej.
Jak znaleźć odpowiednią ofertę konsolidacji?
Ze względu na to, że kredyt konsolidacyjny, podobnie jak inne rodzaje pożyczek, oferuje mnóstwo banków, znalezienie idealnej opcji może wydawać się niełatwe. Wystarczy jednak wejść na stronę https://www.bankier.pl/smart/kredyty-konsolidacyjne, aby przekonać się, że porównanie poszczególnych opcji jest szybkie i proste.
Ranking serwisu Bankier to zestawienie gromadzące aktualne oferty banków dotyczące kredytów konsolidacyjnych. System bierze pod uwagę kluczowe parametry wpływające na to, czy dana propozycja jest korzystna dla klienta. Analizuje bowiem rzeczywistą roczną stopę oprocentowania i na tej podstawie wylicza miesięczną ratę oraz całkowitą sumę do uiszczenia.
Aby spersonalizować wyniki wyszukiwania, wystarczy w górnej części witryny wprowadzić dane pożądanego przez siebie kredytu – jego kwotę i długość spłaty. Zlokalizowane poniżej oferty zaktualizują się do podanych informacji i użytkownik zobaczy, ile prawdopodobnie będzie wynosić jego rata, jeśli wybierze opcję w poszczególnych placówkach.
Skorzystanie z rankingu Bankier pozwala zaoszczędzić sporo czasu na odwiedzaniu stron internetowych wszystkich banków. Dzięki niemu z pewnością nie przeoczy się najlepszej oferty na rynku, a na dodatek przy każdej opcji jest przycisk przekierowujący na witrynę placówki, jeśli jednak chce się ją odwiedzić w celu zapoznania się z większą ilością informacji. Wystarczy uzupełnić formularz i spodziewać się kontaktu.
Kredyt konsolidacyjny a przemysł odzieżowy
W przemyśle odzieżowym istnieje mnóstwo jednostek, które korzystają z możliwości zaciągania kredytów. Należą do nich m.in. wchodzący na rynek mody przedsiębiorcy, którzy potrzebują środków na rozwój biznesu. Firmy korzystają zarówno z dotacji, jak i pożyczek, które muszą spłacać. Dzięki temu kupują m.in. maszyny do szycia i tkaniny, a także inwestują w reklamy czy sklepy.
Czasami firmy zaciągają więcej niż jeden kredyt, przez co jeszcze mocniej muszą pilnować swoich spraw finansowych. Na szczęście przedsiębiorcy mogą liczyć na konsolidację tak samo jak osoby prywatne. Taka usługa pomaga im w zmniejszeniu miesięcznych wydatków, co okazuje się szczególnie pomocne w okresach z niższymi zyskami ze sprzedaży.
Dla firmy zajmującej się produkcją strojów kąpielowych odpowiednim okresem na konsolidację będzie zatem zima. Warto rozpocząć proces ubiegania się o usługę nieco wcześniej, gdyż do jej uzyskania potrzebna jest zdolność kredytowa. Przedsiębiorca nie wykaże jej, gdy wpadnie już w kłopoty finansowe.
Kredyt konsolidacyjny to nie tylko sposób na uniknięcie krytycznych sytuacji. To także doskonała opcja na uporządkowanie finansów firmy odzieżowej. Z wielu spłacanych co miesiąc rat tworzy się jedna. To sprawia, że wystarczy pamiętać tylko o wybranym terminie spłaty. Spędza się mniej czasu na uiszczaniu zobowiązań, a także nie ma szans na to, że o którymś z nich się zapomni.
Nie trzeba konsolidować wszystkich swoich kredytów. Można wybrać jedynie kilka z nich. W banku poza wnioskiem o usługę trzeba przedstawić także dokumenty dotyczące każdej pożyczki, dowód tożsamości lub paszport i papiery związane ze zdolnością kredytową. Po szczegółowy wykaz najlepiej zgłosić się do banku.
Korzyści płynące z kredytu konsolidacyjnego
Za pomocą kredytu konsolidacyjnego da się obniżyć miesięczne koszty przeznaczane na spłatę zobowiązań. To ułatwienie zarówno dla małych, jak i większych firm. Dzięki połączeniu pożyczek w jedną znika konieczność pamiętania o różnych terminach spłat.
Zaletą konsolidacji jest to, że da się łączyć różnorodne zobowiązania z wielu banków. Czasami placówki biorą pod uwagę także pożyczki od innych firm. Nie jest to jednak standard i trzeba mieć to na uwadze. Usługa sprawdza się także w sytuacji, gdy klienta zaskakują zmieniające się warunki kredytów zaciągniętych przed laty. Pozwala to nieco odciążyć jego portfel w bieżącym okresie.
Wady konsolidacji pożyczek
Konsolidacja ostatecznie przeciąga cały okres kredytowania, ponieważ raty są niższe, a co za tym idzie – spłaca się je dłużej. Istnieje także opcja skorzystania z usługi i jednoczesnego pożyczenia od banku gotówki, co jeszcze mocniej obciąża rachunek kredytobiorcy. Konsolidacja osłabia zdolność kredytową i zmniejsza szanse na pozyskanie innych świadczeń.
Zdjęcie główne: freepik.com
Przeczytaj również: Wakacje nie sprzyjają zakupom. Spowolnienie na rynku e-commerce już widoczne