noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

K(B)ariery: Kamila Kończak „Mam sporo nowych planów biznesowych”

REKLAMA
noSlotData

Kamila Kończak, dyrektor generalna oraz właścicielka agencji LEPONT, posiada wieloletnie doświadczenie w dziedzinie komunikacji marek premium i kreowania wizerunku osób oraz brandów z kategorii mody, beauty oraz lifestyle’u. W trakcie dotychczasowej kariery wprowadzała PR-owo na polski rynek marki COS i Tommy Hilfiger. Obecnie w portfolio jej agencji znajdują się m.in. Zalando, Converse, Hotel Bristol, Inglot, grupa brandów Estee Lauder, Bizuu, Lebrand czy Mood Scent Bar.

Twoja droga zawodowa zaczęła się od …

Pracy w studiu filmowym jako kierowniczki produkcji. To było spełnione marzenie. Skończyłam studia z produkcji filmowej i telewizyjnej w Szkole Filmowej w Łodzi i nie wyobrażałam sobie innej ścieżki kariery. Los jednak zadecydował inaczej. Dostałam krótko po sobie dwie super oferty zawodowe. Zostania brand managerką nowej, młodej marki fashion Nenukko oraz pracy w agencji PR a w tym wprowadzenie do Polski komunikacyjnie marki marzenia, czyli – COS. W jeden tydzień rzuciłam film, przeprowadziłam się do Warszawy i zmieniłam całe swoje życie.

Najlepszy i najgorszy moment w Twojej karierze to …

Odkąd mam swoją agencję PR-ową to powtarzam, że każdy rok prowadzenia biznesu jest zarazem najlepszy i najgorszy. Momentów wynagradzających ciężką pracę jest naprawdę wiele – sytuacje w których projekty nad którymi pracujemy od wielu miesięcy zaczynają żyć i są pozytywnie odbierane przez odbiorców są wyjątkowe i dodające prawdziwego zastrzyku energii i motywacji, ludzie których poznaję codziennie są niezwykle inspirujący oraz miejsca, które odwiedzam dają mi dużo przyjemności. Jednocześnie odpowiedzialność, decyzyjność, presja branży w której pracujemy oraz ilość obowiązków jest często przygniatająca. Kluczowa jest więc równowaga, fundamenty w domu, w rodzinie oraz nieskończona pokora.

Przeczytaj również: „Każda marka potrzebuje strategii, która powinna być weryfikowana i aktualizowana” Anna Wykurz [wywiad]

Czego o Twojej pracy nie wiedzą inni ?

Że bywanie na eventach jest najczęściej obowiązkiem i tylko fragmentem pracy w branży lifestyle’oewej. Ta część wizerunkowa i spektakularna jest efektem końcowym pracy, która na co dzień oznacza ogromną ilość spotkań, dyskusji, działań kreatywnych i strategicznych oraz zwykłego siedzenia w excelu i powerpoincie. Poza tym posiadanie swojej firmy oznacza dużo pracy administracyjnej, podejmowania decyzji finansowych, ale też prowadzenia przetargów czy rekrutacji.

Co byłoby dla Ciebie zawodowym spełnieniem marzeń ?

Bardzo długo wydawało mi się, że wybór marki, która mogłaby dołączyć do grona klientów mojej agencji oznacza zawodowe spełnienia. Przez ponad dwa lata prowadzenia agencji udało mi się naprawdę szybko odhaczyć wiele wcześniejszych marzeń. Z perspektywy czasu kluczowe są dla mnie inne cele i wartości. Stabilny biznes, który się rozwija, team który rośnie ze mną i agencją w doświadczenie biznesowe oraz motywację do pracy i przestrzeń na czas wolny są największymi marzeniami na ten moment.

Przeczytaj również: K(B)ariery: Anna Stykała „Odważyłam się odsłonić swoją wrażliwość”

Cechy, które powinna mieć osoba, która chciałaby podążać Twoją drogą to …

Strategiczne myślenie, które ważne jest na każdym etapie mojej pracy, pracowitość, umiejętność podejmowania decyzji, otwartość i elastyczność to na pewno dobra baza. W połączeniu z dużą ilością pokory oraz ciekawości świata to dobra kombinacja. To na co warto zwrócić uwagę to odwaga w podejmowaniu decyzji, ale też do zmiany zdania. Pracujemy w branży, która jest niezwykle dynamiczna i często narzędzia, z których korzystamy przestają działań. Musimy mieć otwartość na zmianę podejścia i testowanie nowych rozwiązań. 

Kim byś była, gdyby nie to co robisz teraz …

Często dostaję pytanie od znajomych, czy wiedząc to co wiem teraz o prowadzeniu własnego biznesu, czy zrobiłabym to jeszcze raz. Z perspektywy czasu i doświadczenia, które teraz mam, wiem że to była dla mnie jedyna droga. Zrobiłabym to dużo wcześniej! Myślę, że w moim przypadku apetyt rośnie w miarę jedzenie. Mam sporo nowych planów biznesowych, o których mam nadzieję opowiem Wam wkrótce :)

Zdjęcie główne: mat. prywatny

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES