Szukasz inspiracji do rozwoju swojej marki? Potrzebujesz odciąć się od bieżących presji biznesowych i spojrzeć na potencjał swojego projektu z nową, kreatywną energią? Czy na obecnym etapie rozwoju Twojego projektu przyda Ci się wsparcie eksperta i motywacja grupy?
Dla tych, którzy na jedno z powyższych pytań odpowiedzą „TAK” powstał innowacyjny warsztat pracy z pomysłami biznesowymi i strategią marki – MAPA MARZEŃ MARKI prowadzone przez eksperta budowania marki Agę Smektałę przy Akademii Biznesu i Prawa Mody / Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Pomysłodawczyni odpowiada na nasze pytania.
Jakie jest twoje doświadczenie w budowaniu strategii marki?
Już na studiach zdobywałam wiedzę z tego obszaru. Przez 8 lat pracowała dla największego koncernu dóbr luksusowych na świecie LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton na rynkach międzynarodowych: w Londynie, w Pradze i w Warszwie. Obecnie rozwijam własną markę INZPIREA, oferując usługi kreatywne i edukacyjne dla biznesu. Doradzałam przy projektach, w które zaangażowane były takie marki jak Dom Pérignon i Vogue Polska, Orbico Beauty (dystrybutor m.in. kosmetyków Chanel czy Clarins), Mariusz Przybylski, Wedding Dream by Izabela Janachowska, BusinessLink, BeerLab. Pracuję z przedsiębiorcami, brand managerami, którzy chcą zdobywać serca klientów poprzez jakość swoich produktów i budowane aury pozytywnych emocji wokół marki. Pracuję także z osobami indywidualnymi, doradzając jak mogą rozwinąć potencjał swoich pomysłów – przykładem może być Anna Rulecka, artystka z Czeladzi, która rozwija swoją pasję związaną z folklorem, bibułkarstwem i mitologią słowiańską. Śledzić jej działania możecie na instagramie pod @folkisz czy @zrózgądoślubu.
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach Mapa Marzeń Marki?
Mapa Marzeń Marki to niezwykle potrzebne i kreatywne zajęcia. Pozwoliły mi zobaczyć i zrozumieć jakie jest DNA mojej marki i dokąd ona może zmierzać. Szczerze polecam – powiedział Mariusz Przybylski, ceniony polski projektant, który miał okazję być jednym z pierwszych uczestników warsztatów przeprowadzonych przeze mnie w pracowni na Mokotowie.
Mapa marzeń marki, to jedne z ciekawszych warsztatów jakich mogłam doświadczyć. Kiedy wydaje Ci się, już wszystko wiesz, niewiele może Cię zaskoczyć, nagle Aga zabiera do świata dziecka i otwiera umysł na nowe. Polecam! – powiedziała z kolei redaktor naczelna Fashionbiznes.pl, Ula Wiszowata.
Myślę, że słowa uczestników najlepiej opisują, dlaczego warto wziąć udział w warsztacie.
Jak zrodził się pomysł na warsztat?
Moją intencją w tworzeniu programu warsztatów było, aby w jednorazowym spotkaniu zawrzeć esencję tego, co dowiedziałam się o budowaniu marki i biznesu podczas mojego 8-letniego doświadczenia pracy w marketingu i sprzedaży na międzynarodowych rynkach dla LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton, a także tego, czego nauczyłam się w od moich nowych klientów, prowadząc działalność edukacyjno-doradczą. Chciałam też połączyć w jednych zajęciach myślenie strategiczne i myślenie intuicyjne. Dlatego wzięłam technikę znaną mi z przestrzeni samorozwoju – „mapę marzeń” i dodałam do niej aspekty biznesowe związane z rozwojem marki.
Spotkanie trwa 4 godziny i podzielone jest na trzy części:
1. Część inspiracyjną (mówię o trendach, pokazuje konkretne przykłady rozwiązań w tworzeniu jakościowej i innowacyjnej marki)
2. Część refleksyjną (uczestnik ma szansę w ustrukturyzowany sposób odpowiedzieć sam sobie na kluczowe pytania w związku z rozwijaną przez niego marką, może też wymienić się swoimi spostrzeżeniami z innymi uczestnikami)
3. Część wizualną (tworzenie intuicyjnego kolażu wizualizującego strategię i DNA marki czy projektu)
Zauważyłam, że dla uczestników szczególnie przyjemna, relaksująca i kreatywna jest ostatnia część warsztatu. Jest to intuicyjna zabawa z obrazami, słowami, skojarzeniami. Izabela Piotrowiak, tworząca kreatywne studio Unwind tak mówi, o swoim doświadczeniu tworzenia Mapy Marzeń Marki: Warsztat Mapy Marzeń pomógł mi uporządkować chaos wizerunkowy jaki miałam w głowie przed założeniem własnego studia projektowego. Dzięki odpowiedzeniu sobie na kluczowe pytania i stworzeniu namacalnej mapy z inspirujących fragmentów – podświadomie stworzyłam kierunek w którym chciałabym podążać jako założycielka.
Nierzadko spotkania warsztatowe przeradzają się w kolaborację między uczestnikami. Wspólnie z Unwind zaprojektowaliśmy identyfikację wizualną warsztatu. Czarny koń szachowy ma przywoływać na myśl strategię, uporządkowanie, plan działania. Dorysowane skrzydła pegaza i róg jednorożca mają przypominać o naszych marzeniach, wierze w siebie, odwadze, nieograniczonych możliwościach.
Co jest unikalnego w tym warsztacie?
Uczestnicy warsztatów i moi klienci najczęściej chwalą mnie za połączenie ludzkiej wrażliwości i wiedzy biznesowej. Unikalna w tym warsztacie na pewno jest atmosfera. Warsztat daje możliwość odcięcia się od bieżących presji, pośpiechu, zadań. Staram się stworzyć przestrzeń, gdzie uczestnicy kreatywnie mogą pomyśleć o rozwoju swojej marki. W kompleksowym spojrzeniu pomaga to, że łączę doświadczenie zarówno marketingowe jak i sprzedażowe – stosunkowo rzadko można pracować z ekspertem, który łączy oba te pola. Moje doświadczenie w budowaniu marek luksusowych i premium jest także dużym atutem. Podpowiadam rozwiązania, które nastawione są na długofalowe budowanie wizerunku, tworzenie aury pozytywnych emocji wokół marki, a jednocześnie na budowanie wysokiej zyskowności.
Na jakim etapie myślenia o marce czy biznesie może być osoba biorąca udział w warsztacie?
Od samego początku chciałam, aby warsztat dawał inspiracje zarówno osobie, która jest dopiero na etapie pomysłu, jak i osobie, która rozwija już dojrzałą markę. Sądząc po rekomendacjach dotychczasowych uczestników, udało się to osiągnąć. W każdym dobrze poprowadzonym procesie grupowym wytwarza się unikalna, wspierająca energia grupy. Chciałam, aby grupa była zróżnicowana, aby uczestnicy mogli wymienić się bogactwem swoich różnych doświadczeń. (np. osoby prowadzące start-upy jak i rozwijające dojrzałe marki).
Kto do tej pory brał udział w warsztacie MAPA MARZEŃ MARKI?
Odbyło się już kilka edycji. Warsztat prowadziłam w mojej pracowni w Warszawie. W zajęciach brały udział bardzo zróżnicowane osoby. Miałam uczestników, którzy są w stosunkowo wczesnej fazie rozwijania własnej marki (np. założycielkę marki biżuterii z Bali Murnigaya czy twórczynię kosmetyków Bless Me), jak i osoby poszukujące inspiracji do dużych projektów, które prowadzą w swoich korporacjach lub osoby, które na rynku działają już długo, a chciały zyskać nowe spojrzenie na rozwój siebie i marki. Osoby z usposobieniem bardziej artystycznym, chwaliły warsztat za to, że pozwolił im on bardziej uporządkować ich myślenie i spojrzeć na ich sztukę pod kątem biznesowego potencjału. Osoby z usposobieniem bardziej analitycznym, biznesowym ceniły sobie, że mogą efektywnie pobujać w obłokach. Tak o warsztacie mówi Marcin, doświadczony manager sprzedaży: warsztat w ustrukturyzowany sposób pokazał mi, jak pracować z moją kreatywną stroną.
Jak można się zapisać na warsztat?
Warsztat odbędzie się 22 listopada. Liczba miejsc jest bardzo ograniczona. Link do zapisów znajduje się bezpośrednio na stronie Uczelni Łazarskiego https://bit.ly/mmmlazarski . Dla osób, którym nie uda się zapisać, a których interesuje edukacja w zakresie zarządzania marką, polecam wykład, który poprowadzę w marcu – informacja znajduje się tu: www.bit.ly/eduluks