Trybunał Konstytucyjny wydaje wyrok ds. aborcji, kobiety nieprzerwanie od ponad tygodnia wychodzą na ulice, a polskie marki odzieżowe nie pozostają obojętne. #strajkkobiet to hasło przewodnie ostatniego tygodnia, nie tylko dla społeczeństwa, ale również dla branży mody. Polscy projektanci znaleźli wiele sposobów na to, aby wyrazić swoje poparcie i dołączyć do ogólnopolskich protestów.
Polskie marki solidarne z kobietami
Rodzime marki odzieżowe chcąc okazać solidarność z polskimi kobietami, zareagowały natychmiastowo i w ramach real time marketingu zaproponowały swoim klientom możliwość wsparcia strajków w oryginalny sposób. Nowe, wprowadzone na czas protestu produkty czy tego tygodniowa reorganizacja butików to nie jedyne takie decyzje. Zebraliśmy dla Was kilka inspirujących i budujących działań polskich marek wpisujących się w wartości promowane przez Strajk Kobiet.
Umiar
Marka biżuteryjna stworzyła kolczyki o kształcie nawiązującym do motywu czerwonej błyskawicy, która jest logo strajku. Dochód ze sprzedaży biżuterii zasili Ogólnopolski Strajk Kobiet.
Nago
Nago postanowiło stworzyć specjalny t-shirt z logo marszu. Dochód z jego sprzedaży zostanie przekazany na rzecz Ogólnopolskiego Strajku Kobiet.
Wishbone
Wishbone stworzyło kolekcję Woman Power, w której znalazły się naszyjniki i kolczyki w kształcie symbolicznej błyskawicy. Dochód ze sprzedaży tej biżuterii zostanie przekazany na rzecz Fundację Rodzin Adopcyjnych w Otwocku.
Affair
Marka odzieżowa postanowiła wesprzeć Strajk Kobiet poprzez specjalnie zaprojektowaną grafikę udostępnioną na Instagramie. To połączenie słynnej błyskawicy i charakterystycznego dla Affair kwiatowego wzoru.
Le Petit Trou
Marką, która również okazała solidarność ze strajkującymi kobietami na Instagramie jest bieliźniany brand Le Petit Trou.
Risk made in warsaw
W środę 28 października Strajk Kobiet zachęcał do nie przychodzenia do pracy. Zgodnie z tym butik marki Risk made in warsaw, na znak protestu był nieczynny.
Crush
Mokotowski vintage shop postanowił drukować i udostępniać bezpłatnie wszystkim protestującym plakaty strajkowe w swojej przestrzeni.
Lui store
Warszawski butik Lui store okazał solidarność ze strajkującymi kobietami na Instagramie. Zachęcił również protestujących do odwiedzania butiku w trakcie przemarszu w ramach chęci napicia się wody, skorzystania z toalety czy odpoczynku.
Lau jewellery
Polska marka biżuteryjna zdecydowała się wesprzeć Strajk Kobiet poprzez przekazanie swoich pierścionków, każdemu kto wpłacił określoną kwotę na zrzutkę prowadzoną dla organizacji.
Co uważacie o takich działaniach polskich marek?
>>> Przeczytaj również: CSR-owy case study. Szwajcarska marka Bally sprząta góry z ton śmieci