noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
jak pisać oferty pracy

Jak pisać oferty pracy? Te 5 sposobów zwiększy atrakcyjność twojego ogłoszenia

REKLAMA
noSlotData

Proces rekrutacji zaczyna się nie od rozmowy o pracę, ale już na etapie pisania ogłoszenia. Jeżeli, jako rekruter lub pracodawca, chcesz przeprowadzać rozmowy z kandydatami o określonych kompetencjach, musisz na samym początku zakomunikować, jakie mają mieć. Do tego celu służy właśnie dobrze opracowana oferta pracy – to w niej przedstawiasz stanowisko i profil pożądanego pracownika, a jednocześnie prezentujesz swoją firmę jako miejsce spełniające potrzeby rozwoju i ambicji. Podejdź do swojego ogłoszenia ze starannością. Jak pisać oferty pracy? Wykorzystaj 5 poniższych sposobów, a unikniesz niepotrzebnych spotkań, usprawnisz rekrutację i zatrudnisz idealną osobę.

Jak pisać oferty pracy, to tylko do odpowiedniej grupy odbiorców

Podstawą skutecznej oferty o pracę jest sprecyzowanie, do kogo chcesz dotrzeć. Stwórz więc tzw. personę pracownika, czyli profil idealnego kandydata. Określ, kim ma być – specjalistą ds. sprzedaży, marketerem, projektantem itp. Następnie wymień niezbędne kwalifikacje (wykształcenie, umiejętności techniczne, doświadczenie), a także kompetencje miękkie, takie jak kreatywność, elastyczność, otwartość na innowacje, trendy czy zdolność pracy pod presją + dodatkowe, tzw. „mile widziane” umiejętności bądź predyspozycje, które zwiększą atrakcyjność oferty pracy, pomogą ci w realizacji codziennych zadań, a kandydatowi zwiększają szansę na zatrudnienie.

Kiedy zdefiniujesz personę pracownika, zastanów się, gdzie taka osoba szuka pracy. Specjalistyczne portale rekrutacyjne, grupy w mediach społecznościowych, targi pracy? Rozważ kilka miejsc i zdywersyfikuj kanały dotarcia, by zwiększyć szanse na odbiór właściwej grupy odbiorców, wśród których może znajdować się wartościowy pracownik dla ciebie.

Przeczytaj o tym stanowisku: Technolog odzieży – zakres obowiązków i wynagrodzenia

Przejrzysta, pełna informacji treść – kandydat musi poznać stanowisko

Pisząc ogłoszenie o pracę, pamiętaj o swoich potrzebach, ale także o oczekiwaniach kandydata. Jasność i przejrzystość oferty jest dla niego bardzo ważna. Musi znaleźć w niej informacje o rodzaju stanowiska i codziennych obowiązkach. Powinien wiedzieć, czego od niego wymagasz i jak będzie wyglądał jego dzień pracy.

W treści wspomnij także o zespole, z jakim przyszły pracownik będzie współpracować, charakterze pracy oraz rodzajach projektów i zadań. Możesz nawet podać konkretne przykłady. Te szczegóły pozwolą mu określić, czy odnajdzie się w opisanym środowisku i zechce dołączyć do twojej firmy, by wspierać realizację jej celów, mogąc jednocześnie się rozwijać.

Informacje o trybie pracy, benefitach i wynagrodzeniu

Spełnienie i satysfakcja w pracy są niezwykle ważne, ale pracujemy też dla pieniędzy. Tobie zależy na zyskach, a pracownikowi na atrakcyjnej wypłacie. Zadbaj więc o transparentność wynagrodzenia i podaj je w ogłoszeniu. Obecność widełek może zwiększyć atrakcyjność twojej oferty, ponieważ budujesz zaufanie i okazujesz szacunek kandydatom. Zarazem przyciągasz tych, których podane wynagrodzenie usatysfakcjonuje.

Obecnie bardzo ważne jest wskazanie trybu pracy – czy odbywa się w biurze, zdalnie bądź hybrydowo? Ten element niejednokrotnie ma decydujący wpływ na zatrudnienie – zarówno ze strony zatrudniającego, jak i zatrudnianego. 
Wspomnij w swoim ogłoszeniu o benefitach. Pokazując, co oferujesz poza standardowym wynagrodzeniem, komunikujesz, że firma dba o samopoczucie i rozwój pracowników.

Przedstawienie firmy i podkreślenie jej wartości – zachęć do zatrudnienia 

Świadomość społeczna i odpowiedzialności marek staje się coraz większa. W związku z tym kandydaci coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na warunki zatrudnienia, ale również na wartości reprezentowane przez potencjalnego pracodawcę. Ważną częścią ogłoszeń staje się więc opis firmy i to nie tylko jej historii, ale także misji, wizji oraz wartości.  

Wspomnij o kulturze organizacyjnej. Jak firma wspiera rozwój osobisty swoich pracowników oraz w jakie inicjatywy społeczne się angażuje? Podejmuje akcje związane z ekologią? Prowadzi kampanie edukacyjne? Napisz o tym. Dzięki temu kandydaci poczują, że dzięki twojej firmie mogą stać się częścią czegoś większego, a w dalszej perspektywie przełoży się to na zaangażowanie i przywiązanie do miejsca pracy.

Atrakcyjne przedstawienie treści – naturalnie i bez lania wody

Wyróżnij się swoim ogłoszeniem. Jak pisać oferty pracy, to w odpowiednim stylu. Unikaj sztywnych, formalnych sformułowań, za to zadbaj o naturalny, swobodny język, który da kandydatowi informację o atmosferze panującej w firmie. Pisz jasno, zwięźle, w sposób niepozostawiający wątpliwości i miejsca na pytania, ale jednocześnie bez nadmiernej retoryki i tzw. „lania wody”.

Unikaj sztampowych frazesów. Niektóre określenia mogą dosłownie zabić twoją ofertę. Kandydat, widząc zwrot „dynamicznie rozwijająca się firma”, „rodzinna atmosfera”, czy „dynamiczny zespół” zamknie ofertę, zanim doczyta ją do końca. Możesz być kreatywny w ogłoszeniu, oddaj charakter twojej organizacji w ogłoszeniu, pokaż jej wyjątkowość, ale w autentyczny sposób.

Kandydaci często porównują ogłoszenia, więc naucz się, jak pisać oferty pracy. Zdjęcie: Spotlight/Launchmetrics

Czytaj także: Wolne etaty czekają na Polaków. W tej branży na pewno znajdziesz zatrudnienie

Zdjęcie główne: Spotlight/Launchmetrics

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES