Jak dużo czasu ludzie spędzają na TikTok’u?

Aplikacja TikTok szturmem podbiła rynek social mediów, zdobywając miliony użytkowników na całym świecie. Aktywni użytkownicy w USA w skali miesiąca spędzają aż 24 godziny, z kolei w Polsce – 34% z blisko 8 milionów fanów tej aplikacji odwiedza ją ponad 10 razy dziennie, a 33% spędza na TikTok’u od 30 do 60 minut w ciągu dnia. Krótka forma filmików na TikTok’a oraz poręczny sposób korzystania z platformy przy pomocy smartfona mają największy wpływ na aktywność odbiorców. Dzięki wygodnemu przeglądaniu treści oraz ich łatwemu dostępowi chętnie korzystamy z aplikacji w kolejkach, podróżach czy dla zabicia nudy podczas jazdy w komunikacji miejskiej. Format TikTok’a polegający na prostocie przekazu i jak największej objętości przekazywanych treści w krótkim czasie powoduje, iż użytkownicy są skłonni do oglądania filmików od początku do końca, a taki aspekt działania aplikacji jest z powodzeniem wykorzystywany w celach promocyjnych produktów lub usług. Warto zatem się zastanowić jak cały ten czas spędzony przed ekranem wykorzystać na przemyślaną kampanię.

TikTok Creative Center — efektywne wykorzystanie narzędzi

Dzięki bezpłatnemu wykorzystaniu Creative Center każda firma ma możliwość odkrywania zasobów najnowszych trendów, filmików odnoszących sukces oraz narzędzi do tworzenia najskuteczniejszych TikTok’owych reklam. Biblioteka Creative Center z topowymi reklamami kreatywnymi pozwala na filtrowanie oraz wybór kryteriów wyszukiwania. Po wyborze konkretnej prezentacji łatwo można sprawdzić wszelkie detale reklamy, twórcę i słowa kluczowe, a także najpopularniejsze ramki i grafiki wpływające na sukces filmiku. Dodatkowo Creative Center pozwala na wykorzystanie narzędzi do edycji filmików, edycji tekstu i ścieżki dźwiękowej, a także optymalizacji w taki sposób, aby złapać uwagę odbiorcy na dłużej podczas zwykłego przeglądania treści. Wykorzystanie całego pakietu, jaki oferuje Creative Center, z pewnością wpłynie na pozytywny odbiór reklamy wśród odbiorców oraz udostępnianie jej dalej, a efektem jest sukces firmy reklamującej swój produkt.

Potencjał reklam i promocji marki a TikTok

Obecnie każda firma musi liczyć się z odpowiednią promocją w Internecie i mediach społecznościowych. TikTok oferuje nieograniczone możliwości zabawy obrazem, filmem i najnowszymi trendami muzycznymi. Reklamy na TikToku umożliwiają realizację kreatywnej i oryginalnej kampanii, która dzięki wielomilionowej widowni ma szansę na szeroki zasięg i dotarcie do wielu grup odbiorców. Odpowiednie zaplanowanie reklamy, a następnie umieszczenie jej na platformie TikTok sprawi, że reklama w szybkim tempie dotrze nie tylko do grupy docelowej, ale również do wielu innych odbiorców i potencjalnych klientów, a oryginalne projekty z pewnością zapadną w pamięć, tworząc korzystną relację z marką. Badania dowodzą, że aż co drugi użytkownik z licznej, bo aż prawie 10-milionowej widowni w Polsce ma bardziej pozytywne odczucia po obejrzeniu reklamy na platformie TikTok, jeśli materiał jest autentyczny i szczery.

Jak działa Creative Center – najlepiej pokaże to TikTok o Creative Center:

@arkadiwsieci

Jesli prowadzisz biznes to prędzej czy pózniej docenisz moc Tiktoka 🔥 #marketing #marketinginternetowy #stronyinternetowe #porada #biznes

♬ Captain (whistle) – Nutcase22

Model idealnej i efektywnej reklamy na podstawie kampanii eObuwie

Kreatywne podejście do promocji swoich produktów w postaci przedstawiania gotowych stylizacji z wykorzystaniem produktów marki skutecznie zachęca użytkowników do zakupu danego produktu oraz inspiruje do tworzenia indywidualnych stylizacji i korzystania z hashtagów marki. Te wszystkie czynniki wykorzystuje eObuwie, które stworzyło jedne z najczęściej wyświetlających się reklam na TikTok’u w Polsce. Dodatkowo eObuwie często promuje swoje produkty przy pomocy oryginalnych filmików pokazujących pomysłowe odświeżenie prostych i codziennych stylizacji, a także przedstawia pomysły na różnorodne wykorzystanie konkretnego produktu. To wszystko tworzy w kanonie popularnych trendów, które polegają na odpowiednich przejściach pomiędzy każdym kadrem video. Tworzy to dopasowany do odbiorcy komunikat, który jest sprytnie przemycany pomiędzy kolejnymi filmami. Oglądając je, ma się wrażenie, że od typowych TikToków odróżnia je tylko napis “REKLAMA”. Korzystanie ze wszystkich narzędzi aplikacji, tworzenie różnych konfiguracji filmowych i komunikacja z widownią wpływa na stale utrzymujący się sukces marki.

Czy TikTok odniósł sukces?

Mimo że początkowo wiele osób podchodziło sceptycznie do tak krótkiego formatu, dziś każdy patrzy na wszystko zupełnie inaczej. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, który niedługo zrzeszać będzie już blisko 1.5 miliarda aktywnych użytkowników. TikTok potrafi dziś jednym trendem ożywić zapomniany kawałek muzyczny lub tak jak w przypadku twórczości Malika Montany być głównym motorem napędowym promocji nowego utworu. Jeżeli ktoś jeszcze ma co do tego wątpliwości, czy TikTok jest gigantem, wśród Social Meida, to powinien zadać sobie pytanie — jak Google i Meta zareagowały na powstanie takiej aplikacji? Odpowiedź jest prosta — jedni stworzyli Youtube Shorts, a drudzy Reels’y na Instagramie.

Autor: Radosław Sykulski, MBA – posiada ponad 8-letnie doświadczenie w retailu. Współpracuje z markami fashion oraz beauty. Wcześniej zdobywał doświadczenie w takich firmach jak Zalando czy Nike. Absolwent studiów podyplomowych z zakresu E-commerce na Akademii Leona Koźminskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z zarządzaniem kadry menedżerskiej oraz tworzeniem strategii sprzedaży marek.

>>> Przeczytaj również:

Newsletter

FASHION BIZNES