Znamy zwycięzcę Consumer Electronics Show w Las Vegas. Jest nim produkt o nazwie Hair Coach, czyli inteligentna szczotka do włosów stworzona przez firmę Withings we współpracy z inżynierami L’Oreal i (należącą do L’Oreal) marką Kérastase.
Szczotkę wyposażono w moduły Wi-Fi i Bluetooth, dzięki którym łączy się ze smartfonem i przesyła dane dotyczące twojego szczotkowania. Zebrane informacje generują porady odnośnie tego jak pielęgnować włosy. Do zbierania danych zastosowano wiele czujników: mikrofon, który dzięki dźwiękom wydobywającym się ze szczotkowania powie nam o naszych umiejętnościach skutecznego czesania, akcelerometr i żyroskop, a także czujniki nacisku i wilgotności, które powiedzą nam o sile naszych ruchów oraz odróżni włosy mokre od suchych. Wszystko po to, aby zapobiec łamaniu końcówek i przesuszaniu włosów.
Produkt ma być dostępny jeszcze w tym roku w cenie około $200. Czyżby innowacyjny gadżet okazał się kolejnym bezużytecznym hitem?