InPost działa w Wielkiej Brytanii od października 2024. Po przejęciu Menzies Distribution i Yodel stał się jednym z największych niezależnych przedsiębiorstw logistycznych na Wyspach. Teraz firma Rafała Brzoski postanowiła wzmocnić swoją pozycję na tamtejszym rynku, rozpoczynając współpracę ze sklepem ASOS.
Rewolucyjna usługa trafi na brytyjski rynek
InPost ma aktualnie 12,8 tys. punktów na terenie Zjednoczonego Królestwa. Ta imponująca liczba obejmuje zarówno sieć maszyn Paczkomat, jak i miejsca typu Pick-Up, Drop-Off (PUDO). Wkrótce firma zadebiutuje na brytyjskim rynku z usługą dostawy do punktów OOH (Out of Home) na następny dzień.
InPost łączy siły z ASOS
Jako pierwsi z dostawy D+1 do punktów OOH skorzystają klienci ASOS. To działający od 2000 r. brytyjski gigant e-commerce, który ma w swojej ofercie ponad 850 marek. Wszyscy użytkownicy znajdą tę opcję podczas dokonywania płatności i – podobnie jak polscy klienci – będą mogli wybrać dostawę do automatów paczkowych następnego dnia po zakupie.
„Wprowadzając pierwszą, ogólnokrajową usługę dostawy do maszyn Paczkomat i punktów PUDO już na następny dzień, ustanawiamy nowy standard dostawy. ASOS jest idealnym partnerem do takiej współpracy – to marka, która podziela nasze zaangażowanie w innowacje i poprawę doświadczeń zakupowych”
– powiedział dyrektor generalny InPost UK, Neil Kuschel.
Partnerstwo InPost z ASOS to kontynuacja strategii firmy, skupiającej się na wzmocnieniu infrastruktury i przyspieszeniu rozwoju w Wielkiej Brytanii.
Może Cię zainteresować: Usługa InPost pomaga zwiększyć konwersje w e-commerce
Przyspieszenie rozwoju o 5 lat
Współpraca InPost ze sklepem ASOS to już kolejny krok wspierający rozwój polskiego przewoźnika na brytyjskim rynku. Według Rafała Brzoski ma on „największy potencjał w całej Europie”. W kwietniu 2025 r. firma przejęła Yodel, nabywając 95,5% kapitału zakładowego Judge Logistics Ltd.
„Przejęcie firmy Yodel jest kluczowym momentem rozwojowym na drodze do zrewolucjonizowania brytyjskiego rynku dostaw oraz obecności Grupy InPost w całej Europie. Dzięki tej inwestycji przyspieszamy nasz rozwój w UK, który w sposób organiczny mógłby nam zająć nawet 5 lat”
– skomentował przejęcie Rafał Brzoska.
Brzoska dodał również, że sfinalizowanie transakcji zwiększy wolumen rocznych przesyłek do mniej więcej 300 mln oraz zapewni polskiej firmie około 8% udziału w rynku.
Sprawdź też: InPost przedstawia dostawy międzynarodowe
Zdjęcie główne: Spotlight Launchmetrics