Inditex podpisał umowę z organizacją Conversation International, inwestując 15 milionów euro w Regeneracyjny Fundusz na rzecz Przyrody. Inicjatywę tę stworzył w 2021 roku holding Kering, a jej celem jest skalowanie regeneracyjnych systemów rolniczych.
Inwestycja hiszpańskiego koncernu będzie działać na rzecz zwiększenia zrównoważonego rozwoju w branży modowej, która jest w znaczącym stopniu zależna od rolnictwa w zakresie surowców. Od bawełny po wełnę, od skóry po kaszmir – proces powstawania większości ubrań rozpoczyna się na farmie lub na pastwisku. Rolnictwo jest również istotnym czynnikiem wpływającym na przyrodę. Regeneracyjne praktyki rolnicze oferują zatem unikalne rozwiązania, mając zdolność przywracania przyrody i przynoszenia korzyści dla środowiska. Prawidłowo wykonane praktyki rolnicze i wypasowe zwiększają żyzność i funkcję gleby, przywracają obieg wody, zwiększają różnorodność biologiczną i magazynują węgiel.
Inditex, właściciel marek takich jak Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho i Zara Home, ma zainwestować w projekt 15 mln EUR. Współpraca hiszpańskiego holdingu odzieżowego z organizacją Conversation International ma koncentrować się na praktykach regeneracyjnych w obszarach sztucznych włókien celulozowych i bawełny. Dotacje trafią do grup rolniczych, liderów projektów, organizacji pozarządowych i innych interesariuszy, którzy są gotowi przetestować, udowodnić i skalować praktyki regeneracyjne, które koncentrują się na pracy w harmonii z systemami naturalnymi.
Wkład pieniężny Inditexu składa się z wpływów uzyskanych z inicjatywy #bringyourbag z 2021 roku, kiedy to grupa wprowadziła opłatę za jednorazowe papierowe torby na zakupy. Dochody te są inwestowane w szereg projektów środowiskowych i społecznych z organizacjami non-profit, takimi jak water.org i WWF.
Branża odzieżowa ratunek przyrodzie
Działania w ramach Regeneracyjnego Funduszu na rzecz Przyrody (ang. Regenerative Fund for Nature) mają na celu przekształcenie miliona hektarów upraw i użytków zielonych w regeneracyjne systemy rolnicze do 2026 roku. Inicjatorem przedsięwzięcia zostali w 2021 roku koncern modowy Kering wraz z organizacją Conversation International.
Czym jest Conservation International?
Amerykańska organizacja non-profit została założona w 1987 roku. Jej celem jest ochrona wysokiej różnorodności biologicznej obszarów dzikiej przyrody. Misją Conservation International jest zachowanie naturalnego dziedzictwa Ziemi oraz wykazanie, że ludzkość jest zdolna do życia w harmonii z naturą.
Organizacja prowadzi obecnie projekty w ponad 100 krajach, współpracując z rządami, firmami, społeczeństwem obywatelskim, ludnością tubylczą i społecznościami lokalnymi, „aby pomóc ludziom i przyrodzie wspólnie się rozwijać”.
Zdjęcie główne: Unsplash
Przeczytaj również: UOKiK sprawdza prawdziwość proekologicznych działań znanych marek w Polsce. Pod lupą m.in. Allegro i Bielenda