noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zbliżenie na metkę z logo ZARA wszytą w wewnętrzną część jasnoszarej marynarki z delikatnym wzorem jodełki. Ubrania wiszą na wieszakach w sklepie odzieżowym, częściowo widoczne są także inne marynarki w tle.

Hiszpański gigant wciąż na pozycji lidera branży fashion. Właściciel Zary liczy zyski

REKLAMA
noSlotData

Hiszpański gigant mody, Inditex, zakończył rok 2024 z bardzo dobrymi wynikami finansowymi, potwierdzając swoją pozycję lidera w branży fashion. Według opublikowanego raportu, sprzedaż grupy wzrosła o 7,5% i osiągnęła poziom 38,6 mld euro.

Wyniki finansowe Inditex 2024

Inditex, właściciel takich marek jak Zara, Massimo Dutti czy Bershka, zakończył rok 2024 z imponującymi wynikami finansowymi. Firma odnotowała wzrost sprzedaży o 7,5%, osiągając 38,6 mld euro. Rosnąca popularność kolekcji Inditex potwierdza wzrost sprzedaży o 10,5% w stałych cenach. Zysk brutto wzrósł o 7,6% do 22,3 mld euro, a zysk netto o 9% do 5,9 mld euro. Te wyniki są efektem skutecznej kontroli kosztów i przemyślanej strategii operacyjnej. 

Inditex kontynuuje dynamiczną ekspansję na rynkach międzynarodowych, otwierając nowe sklepy w 47 krajach, w tym debiutując w Uzbekistanie. Równocześnie firma optymalizuje swoją sieć, zwiększając efektywność sprzedaży. Mimo nieznacznego spadku liczby sklepów, powierzchnia handlowa wzrosła o 2%, a nowa powierzchnia o 5,8%. 

Inditex notuje także imponujący wzrost sprzedaży online o 12%, osiągając 10,2 mld euro. Sukces w cyfrowym kanale potwierdza 218 mln aktywnych użytkowników aplikacji, 8,1 mld wizyt online oraz 257 mln obserwujących w mediach społecznościowych.

Plany właściciela Zary na 2025

Inditex z optymizmem patrzy w przyszłość, mimo wolniejszego startu roku fiskalnego. Gigant modowy planuje ambitne inwestycje na rok 2025, przeznaczając 1,8 mld € na rozwój technologii, ekspansję sieci sklepów i udoskonalenie platform online. Firma zamierza zwiększyć powierzchnię handlową o 5%, kontynuować modernizację istniejących sklepów oraz wdrożyć innowacyjny system tagów, który usprawni proces zakupowy i podniesie satysfakcję klientów.

Przeczytaj również: Puma planuje zwolnienia. Pracę może stracić nawet 500 osób

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES