Inditexowi zarzuca się wiele negatywnych rzeczy – kopiowanie światowych projektantów, ceny, jakość materiału. Jednak te wady niektórzy uważają za zalety i wymieniają na liście hiszpańskiej firmy kolejne plusy. Jednym z nich jest stworzenie finansowego i kulturowego modelu, dzięki któremu Inditex ciągle generuje zysk.
Najbardziej dochodowymi markami Amancia Ortegi są Zara i Massimo Dutti będące głównym motorem napędzającym Inditex, który podniósł przez ostatni rok swój zysk netto do 2,5 mld euro. Oprócz tego firma posiada na całym świecie jeszcze 6 innych marek – Zara Home, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho oraz Uterque. Łączna ilość wszystkich punktów sprzedaży wyniosła pod koniec stycznia 6683 sklepy. Wynik ten jest o 5% wyższy w stosunku do ubiegłego roku.
Sukces Ortegi opiera się na wykorzystaniu coraz słabszego euro i szybkim reagowaniu na zachodzące zmiany. Nowy asortyment wchodzi do sklepów średnio raz na dwa tygodnie, co pozwala na efektywniejszą zmianę w analizowaniu popularnych kolekcji z wybiegu.
Autor: Rafał Cała