Choć ceny w Walmart nie należą do wysokich, pensja dyrektora generalnego amerykańskiego giganta jest już zgoła inna. Za prowadzenie największego sprzedawcy detalicznego na świecie, CEO Doug McMillon dostaje naprawdę solidne wynagrodzenie. Jak wynika z pełnomocnictwa firmy złożonego w Departamencie Papierów Wartościowych i Giełd, w 2023 roku wzrosło ono do 27 milionów dolarów.
Doug McMillon od dekady stoi na czele Walmartu, okrzykniętego największym detalistą na świecie. W 2023 roku jego wynagrodzenie sięgnęło kwoty 27 milionów dolarów. To o 6,6% więcej niż rok wcześniej. Większość wynagrodzenia pochodziła z nagród w postaci akcji, których wartość w przyszłości może się zmieniać. Pełna wartość tych nagród będzie zależała od tego, jak akcje Walmartu będą zachowywać się w przyszłości i kiedy McMillon faktycznie uzyska dostęp do akcji. McMillon zarobił również 4,5 miliona dolarów premii oraz 1,5 miliona dolarów pensji.
Przeczytaj również: Grupa Zegna poprawia sprzedaż. „Zamknięcie pierwszego kwartału dwucyfrowym wzrostem jest pozytywnym sygnałem”
Astronomiczne zarobki szefa Walmartu
McMillon regularnie znajduje się w gronie najlepiej opłacanych dyrektorów generalnych w handlu detalicznym. Chociaż jego wynagrodzenie może budzić kontrowersje, należy pamiętać, że kieruje on największym na świecie sprzedawcą detalicznym, którego przychody w ubiegłym roku wzrosły o 6 procent do 648 miliardów dolarów. Z kolei sprzedaż online sięgnęła poziomu 100 miliardów dolarów i dochodu netto wysokości 16,3 miliarda dolarów. W ciągu 10 lat na stanowisku dyrektora generalnego McMillon znacząco przebudował firmę, odchodząc od podejścia skupiającego się na handlu detalicznym i znacznie dywersyfikując działalność w kierunku handlu elektronicznego, reklamy internetowej i innych obszarów.
“W Walmart jesteśmy kierowanym przez ludzi, wspieranym technologią wielokanałowym sprzedawcą detalicznym, którego celem jest pomaganie ludziom w oszczędzaniu pieniędzy i lepszym życiu” – stwierdził McMillon w swoim liście dołączonym do raportu rocznego. “Ubiegłoroczne wyniki były dobre i zakończyliśmy rok z impetem. Nasze podejście skupiające się na ludziach i wykorzystujące najlepszą technologię do napędzania tego, co robimy, oznacza, że jesteśmy w stanie osiągnąć nasz cel i rozwijać naszą działalność. Wprowadzamy innowacje i zmieniamy się wraz ze zmianą naszych współpracowników i klientów, pozostając jednocześnie wiernymi temu, kim jesteśmy“.
Przeczytaj również: Odkrywając świat niszowych marek premium: ranking TOP 9