Torba FRAKTA, choć banalna i kiczowata, stała się częścią świata mody. Fani DIY opanowali użycie kawałków torby do perfekcji a powstałe z niej rzeczy obiegają internet z prędkością światła. Ostatnim hitem sieci stała się torba Balenciagi, która do złudzenia przypomina tą Ikei. W odpowiedzi na luksusowy produkt domu mody, Ikea postanowiła zwrócić uwagę konsumentów na różnice między obiema torbami, żeby uniknąć nieporozumień. Razem z agencją Acne, poprzez wewnętrzny sklep Ikea Creative Shop, marka wystartowała z reklamami graficznymi i postami rozwiewając wszelkie wątpliwości.
W tym roku FRAKTA świętuje 30 urodziny a ta emocjonalna kampania nazwana „The Blue Bag” przypomina dlaczego świat tak docenia ten produkt.
• FRAKTA w języku szwedzkim oznacza ‘przenosić’
• Torba Ikei może unieść nawet 50kg ciężaru
• W torbie zmieści się 2,500 słynnych szwedzkich klopsików