Od letnich Igrzysk Olimpijskich w Paryżu dzieli nas równy rok. 26 lipca 2024 w stolicy Francji rozpocznie się ceremonia otwarcia jednego z najważniejszych światowych wydarzeń sportowych. Już teraz wiadomo, że Igrzyska XXXIII Olimpiady staną pod znakiem modowego luksusu.
XXXIII Letnie Igrzyska Olimpijskie odbędą się w przyszłym roku między 26 lipca a 11 sierpnia 2024. Choć przygotowania do imprezy trwają od lat, świat obiegają właśnie kolejne informacje dotyczące sponsorów i partnerów wydarzenia. Do tej pory oficjalnie wymieniano wśród nich francuskich gigantów tj. Orange, EDF, Carrefour, Sanofi i BCPE, których finansowe wsparcie ma przekroczyć kwotę 1 miliarda euro. Teraz na horyzoncie pojawił się kolejny sponsor, tym razem z luksusowego sektora mody.
LVMH partnerem Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024
Sponsorem klasy premium został największy koncern dóbr luksusowych – LVMH. W poniedziałek wieczorem w obecności mer Paryża Anne Hidalgo i francuskiej minister sportu Amelie Oudea-Castera,przedstawiciele francuskiego konglomeratu oficjalnie podpisali umowę sponsorską. Okrzyknięty tytułem najbogatszego człowieka świata, Bernard Arnault, nie ukrywał radości z faktu, iż oprócz finansowego wsparcia, francuski koncern ma szansę przyczynić się do wykreowania ostatecznej wizji Igrzysk. Jak donosi portal WWD, prezes LVMH ma zainwestować w swoje działania 150 milionów euro.
Umowa sponsorska z LVMH przewiduje szereg działań, w które zostaną włączone topowe marki z portfolio grupy. Jak nie trudno zauważyć, Igrzyska Olimpijskie będą doskonałą okazją dla promocji oraz biznesowego rozwoju francuskiego koncernu. Firma zarządzana przez Bernarda Arnaulta będzie mogła liczyć na najlepszą widoczność na ekranach dla obserwujących sportowe rozgrywki, w tym również ceremonii otwarcia.
Za projekty olimpijskich i paraolimpijskich medali odpowiedzą jubilerzy z Chaumet. Stworzą oni również szereg projektów jubilerskich z olimpijskimi motywami. Marka Berluti wyprodukuje galanterię skórzaną, która zostanie przeznaczona na prezenty dla gości. Pomimo oficjalnego zakazu reklamy alkoholu we Francji, do działań promocyjnych będą zaangażowane również marki spod parasola Moët Hennessy. Tym samym koniaki, wódki i wina oferowane przez francuski koncern będą przeznaczone do dyspozycji gości w strefach VIP.
Według wstępnych doniesień, dom mody Christian Dior zaprojektuje stroje dla obsługi technicznej wydarzenia. Prawdopodobnym jest również, że w okolicy najwiekszych obiektów sportowych powstaną pop-up story pod szyldem sieci Sephora. Na umowie sponsorskiej maja zyskać również Olimpijczycy. Na najlepszych reprezentantów Francji mają czekać kontrakty ambasadorskie z koncernem. Dalsze informacje dotyczące działań sponsorskich poznamy w ciągu kolejnych tygodni.
Przeczytaj również: LVMH wciąż rośnie. „Zamierzamy nadal umacniać naszą pozycję lidera”
Ralph Lauren szykuje się na Igrzyska
Poruszenie przyszłorocznymi Igrzyskami Olimpijskimi wykorzystuje do promocji Ralph Lauren, który z kolei chwali się swoimi przygotowaniami na … kolejne Igrzyska. Chodzi tu o XXXIV Letnie Igrzyska Olimpijskie, które odbędą się pomiędzy 14 lipca a 30 lipca 2028 roku w Los Angeles.
Amerykańska marka ogłosiła właśnie współpracę z LA28, prywatnie finansowaną organizacją non-profit, która organizuje Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w 2028 r., wypuszczając specjalnie zaprojektowane komercyjne logo dla kalifornijskich Igrzysk. Ralph Lauren będzie oficjalnym dostawcą odzieży na Olimpiadę w 2028 roku.
W przyszłym roku w Paryżu również nie zabraknie projektów Ralpha Laurena. W ramach długoletniej współpracy z reprezentacją USA, przygotuje on kolekcję kapsułową dedykowaną drużynie USA. Amerykański projektant od 2008 roku odpowiada również za galowy ubiór zawodników olimpijskiej kadry Stanów Zjednoczonych.
Zdjęcie główne: Unsplash
Przeczytaj również: Ralph Lauren – rzeczy, których nie wiedzieliście o najsłynniejszym projektancie Ameryki