Spółka Esotiq & Henderson opublikowała raport finansowy podsumowujący jej działalność w pierwszym półroczu. Okazuje się, że w omawianym okresie wypracowała ona rekordowy wynik dla drugiego kwartału. W znacznym stopniu za wygenerowane dane odpowiadały dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej oraz trafione kolekcje. Jakie wnioski płynął z przedstawionego raportu?
Wyniki spółki Esotiq & Henderson. Raport za I półrocze 2024
W I półroczu spółka Esotiq & Henderson miała skonsolidowane przychody na poziomie 135,6 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku nie przekroczyły one 122,3 mln zł. Warto dodać, że sprzedaż internetowe urosła w tym czasie do 30 mln zł (+27 proc. rok do roku). Skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej spółki Esotiq & Henderson w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku obrotowego wyniósł 6,13 mln zł (wobec 1,24 mln zł przed rokiem).
– Tak znakomite wyniki to efekt naszej skutecznej polityki sprzedażowej skoncentrowanej na sprzedaży najnowszej, atrakcyjnej handlowo kolekcji. Dużym powodzeniem u naszych klientek cieszyła się zaproponowana w tym okresie linia kostiumów kąpielowych powstała przy współpracy z Marceliną Zawadzką. Zoptymalizowana struktura zapasów umożliwiła nam utrzymanie wysokiej marży brutto na sprzedaży, którą konsekwentnie umacniamy – stwierdziła członkini zarządu spółki, Diana Okular.
Spółka Esotiq & Henderson na koniec I półrocza 2024 roku zarządzała 287 salonami o łącznej powierzchni 17 945 metrów kwadratowych. W przypadku 215 obiektów były to salony franczyzowe.
Przeczytaj również: Akcje CCC wystrzeliły! Zareagowały na najnowszy raport finansowy spółki
Historyczny II kwartał polskiego producenta bielizny
W II kwartale 2024 roku sprzedaż online spółki Esotiq & Henderson osiągnęła poziom 15 mln zł, czyli wzrosła rok do roku aż o 57 proc. W tym samym czasie jej marża brutto wyniosła aż 73 proc., a zysk brutto na sprzedaży 94,2 mln zł, co stanowi jego wzrost o 17 proc. rok do roku. W okresie od początku kwietnia do końca czerwca zauważalny była również intensyfikacja działań związanych z aplikacją mobilną, którą w podanych miesiącach pobrano blisko 70 tys. razy. Przyczyniło się to do osiągnięcia niemal 400 tys. pobrań na koniec czerwca 2024 roku.
– Cieszymy się z pozytywnego przyjęcia nowej kolekcji. Nasze produkty wyróżniają się zaawansowaną technologią lepiej odpowiadając na potrzeby klientek niż produkty konkurencji. Oferujemy usługę brafittingu w salonach stacjonarnych oraz online, co znacząco wzmacnia więź klientek z marką i podnosi satysfakcję z zakupów – dodała Diana Okular.
Przeczytaj również: Grupa H&M opublikowała kwartalny raport finansowy. Ostatnie miesiące okazał się dla niej trudnym okresem
Reakcja kursu na półroczy raport spółki Esotiq & Henderson
Po opublikowaniu wyników finansowych walory notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółki Esotiq & Henderson drożeją o blisko 10 proc. Podczas poniedziałkowej sesji osiągając poziom 43 zł. W ciągu ostatnich 52. tygodniach najwyższa wartość akcji polskiego producenta produktów bieliźnianych wyniosła 49 zł, natomiast najniższa 29,60 zł.
Zdjęcie główne: mat. prasowy