Reebok to jedna z najpopularniejszych marek obuwniczych na świecie. Choć dziś jest już własnością adidasa, przez całe dekady samodzielnie wpływała na globalny rynek sprzętu sportowego. Warto przyjrzeć się bliżej jej początkom i dowiedzieć się, czemu brytyjski producent zawdzięcza sobie taką popularność.
Materiał sponsorowany
Rodzinne przedsiębiorstwo
Początki marki Reebok do złudzenia przypominają genezy innych firm obuwniczych powstających na przełomie XIX i XX wieku. W latach 90. brytyjski sportowiec Joseph William Foster stworzył pierwsze buty do biegania wyposażone w kolce. Niedługo później zdecydował się na otwarcie własnego przedsiębiorstwa razem ze swoim ojcem. Marka J. W. Foster and Sons Limited prędko zaczęła zaopatrywać w obuwie światowe gwiazdy sportu. Już w 1924 roku pojawiła się na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu.
Merkury Sports i antylopa
W 1958 roku wnukowie Fostera założyli własną firmę – Merkury Sports. Niedługo później – zainspirowani południowoafrykańską antylopą, ridbokiem szarym – zmienili nazwę przedsiębiorstwa na Reebok. A co J. W. Foster and Sons Limited ma z tym wspólnego? Młodzi biznesmeni najpierw współpracowali ze swoim dziadkiem, ale wkrótce przejęli jego markę. Od tej pory obowiązywało już tylko jedno logo, które dziś kojarzymy właśnie z Reebokiem.
Ekspansja Reeboka
Wywodząca się z Wielkiej Brytanii marka nie byłaby dziś tak znana, gdyby nie jej rozwój na rynku amerykańskim. Przyczynił się do niego dystrybutor sprzętu sportowego Paul Fireman, który dostrzegł obuwie Reeboka na wystawie międzynarodowej w 1979 roku. Wywalczył on dla siebie licencję, która pozwalała mu sprzedawać produkty tego brandu na terenie Ameryki Północnej. Nie zwlekając, Fireman wprowadził na rynek 3 modele, które od razu osiągnęły bardzo wysokie ceny.
Do gwałtownego wzrostu popularności Reeboka doszło również za sprawą modelu Freestyle. Był on dedykowany kobietom, które zaczynały coraz bardziej interesować się zdrowym trybem życia i treningami. Lata 80. to czasy rozwoju aerobiku – brytyjska marka idealnie wykorzystała ten moment na wprowadzenie swojego sportowego obuwia przeznaczone do tej dyscypliny.
Ostatni ważny punkt historii Reeboka to jego przejęcie przez adidasa. W 2006 roku pochodzący z Niemiec producent kupił tę popularną markę za 3 miliardy euro. Dziś kontynuuje sprzedaż obuwia pod tym szyldem, dobrze wykorzystując uznanie, jakie na przestrzeni całego wieku zyskał sobie Reebok.
Zdjęcie główne: materiały partnera
Przeczytaj również: Co łączy Bottegę Venetę i Balenciagę? – o tym, dlaczego marki opuszczają social media