“Harper’s Bazaar”, pierwszy na świecie magazyn o modzie, zadebiutował w Stanach Zjednoczonych 2 listopada 1867 roku, dokładnie 150 lat temu. Dziś magazyn ma 32 edycje i ukazuje się w 43 krajach. W 2013 roku zadebiutował też w Polsce, stając się najbardziej luksusowym magazynem o modzie na naszym rynku.
W najnowszym wydaniu “Harper’s Bazaar Polska” świętuje 150 lat istnienia. Stąd dużo miejsca poświęcono ludziom, którzy przyczynili się do stworzenia legendy magazynu. W urodzinowym artykule redakcja przypomina, że to w “Harper’s Bazaar” pierwsze opowiadania publikował Truman Capote, Diana Vreelend uczyła kobiety, czym jest styl, Salvadore Dali i Andy Warhol robili ilustracje modowe, Jean Cocteau projektował okładki, w sesjach magazynu występowali Alfred Hitchcock i Pedro Almodovar, a najwięksi fotografowie XX wieku robili dla magazynu zdjęcia, które stały się ikonami naszych czasów. Legendarna redaktor naczelna Carmel Snow powiedziała kiedyś, że “Bazaar” to nie tylko biblia mody, ale też „magazyn dla dobrze ubranych kobiet o dobrze ubranym umyśle”. Temu mottu pozostaje też wierna polska edycja.
Na okładkę jubileuszowego wydania “Harper’s Bazaar” zaprosił Zofię Wichłacz, która stanęła przed obiektywem znanych polskich fotografów mody: Zuzy Krajewskiej, Marcina Kempskiego, Mateusza Stankiewicza i Bartka Wieczorka. Sesja inspirowana jest ikonicznymi okładkami “Bazaara”. Sama Zofia w rozmowie z magazynem przyznała, że najciekawiej poczuła się wcielając w postać Kate Moss.