noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Guess może trafić w ręce nowego właściciela. zworo modeli pozuje w stylizacjach denimowych marki GUESS na tle kolorowych łodzi w stylu meksykańskim w Xochimilco, Meksyk. Dwie kobiety noszą jeansowe kurtki z etnicznymi wzorami, jedna z nich trzyma torebkę, trzecia ma na sobie klasyczny jeansowy zestaw i trzyma zieloną torebkę. Mężczyzna w swetrze w podobnym stylu z golfem w kolorze ecru pozuje z ręką na biodrze.

Guess na sprzedaż? Amerykański gigant modowy może zmienić właściciela

REKLAMA
noSlotData

Amerykańska marka modowa Guess, znana z szerokiego portfolio odzieży, dodatków i obuwia, potwierdziła otrzymanie niewiążącej propozycji przejęcia od firmy zarządzającej markami – WHP Global. 

WHP Global to amerykański zarządca marek, w którego portfolio znajdują się już takie globalne brandy, jak Toys ‘R’ Us, G-Star, Rag & Bone czy Lotto. Według komunikatu Guess, propozycja zakupu nie obejmuje akcji znajdujących się w rękach założycieli (Maurice’a i Paula Marciano) oraz obecnego dyrektora generalnego, Carlosa Alberiniego. Spółka podkreśliła, że nawet w przypadku finalizacji umowy nie przewiduje się żadnych zmian w zarządzaniu czy strategicznych celach firmy.

Guess powołał specjalny komitet składający się z niezależnych członków zarządu, którzy wspólnie z zewnętrznymi doradcami finansowymi i prawnymi przeanalizują ofertę pod kątem interesu spółki oraz jej akcjonariuszy. 

Jeśli transakcja dojdzie do skutku, w grę wchodzi zakup większości wyemitowanych akcji po cenie 13 dolarów za akcję, co stanowi istotną premię w porównaniu z ostatnią ceną notowaną na giełdzie. Po ujawnieniu informacji akcje Guess podskoczyły na rynku o ponad 25 procent.

Dotychczasowa współpraca Guess i WHP Global

Obie firmy nie są sobie obce. W 2022 roku Guess i WHP Global razem przejęły prawa do marki Rag & Bone. Wspólne joint venture skupiło się na własności intelektualnej, a Guess dodatkowo zajmuje się prowadzeniem sklepów Rag & Bone w Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii.

Guess na globalnym rynku mody

Założona w 1981 roku firma Guess oferuje kolekcje typu lifestyle, obejmujące między innymi odzież jeansową, akcesoria, zegarki oraz obuwie. Jej produkty są dystrybuowane w ponad 1050 własnych sklepach na całym świecie oraz w domach towarowych i sklepach partnerskich w około 100 krajach. W Polsce marka Guess posiada kilkadziesiąt salonów, a niedawno wprowadziła na nasz rynek nowy koncept Guess Jeans.

Przeczytaj również: Problemy Nike. Wyniki finansowe najgorsze od wielu lat

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

Guess

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES